Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Липсата на транспортни контейнери може да спъне китайския износ

Голямото търсене на китайски стоки през последните месеци е довело до увеличаване и на разходите за доставки

Липсата на транспортни контейнери може да спъне китайския износ

Снимка: Bloomberg L.P.

Търсенето на китайски стоки в глобален мащаб напоследък е толкова силно, че е предизвикало недостиг на контейнери и увеличаване на разходите за доставка, което потенциално може да възпрепятства износа на страната през следващите месеци, съобщава Bloomberg. 

Още по темата

Износът на Китай нараства стабилно от юли насам, подхранван от свързаните с пандемия покупки като медицински маски и оборудване за дистанционна работа, включително компютри. Вносът не нараства с еднакви темпове, което води до липса на контейнери, като наличните трябва да се върнат в Китай, да бъдат разтоварени и след това да се използват отново.

Това увеличава разходите по доставката и повишава цените на китайските стоки на отвъдграничните пазари, което може да навреди на самия износ, споделя Серена Дзъ, анализатор в Mizuho Financial Group Inc.

„Растящите цени на износните товари от Китай заради недостига на контейнери ще окажат влияние върху растежа на износа на Китай въпреки устойчивото външно търсене, подпомогнато от празничния сезон и временното преустановяване на работата на някои фабрики в Европа“, изтъква Дзъ.

Недостигът на контейнери вероятно е действал като спирачка за износа през декември, добавя анализаторът. Тенденцията може допълнително да се влоши, тъй като износителите се стремят да натоварят възможно най-много от своята продукция преди обичайното спиране на дейността около празниците за китайската Нова година, които започват в началото на февруари.

Последствията от недостига на контейнери се усещат в цяла Азия, като докладът от японската агенция за насърчаване на търговията в средата на декември подчертава скока на цените за пренос и липсата на контейнери в Югоизточна Азия и Индия.

Най-голямата компания за морски товарен транспорт в Южна Корея HMM Co. заяви в четвъртък, че недостигът на контейнери и пространство на контейнеровозите вероятно ще се задържи и през първата половина на 2021 г. Компанията е разположила допълнителни кораби по американските маршрути, за да помогне на южнокорейските концерни да изпратят своите стоки и ще добави друг кораб до Европа по-късно този месец. 

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Азиатските индекси последваха спадовете на Wall Street