В докладите на Европейската комисия и Европейската централна банка има дадена наистина една обективна картина за страните, които искат да приемат еврото.
Това обясниха в сутрешния блок на БНТ финансистът Емил Хърсев и иономистът Лъчезар Богданов. Те коментираха какво се случва с България и с другите страни, които искат да влязат в еврозоната.
За стабилността на валутния курс Хърсев посочи, че това условие е изпълнено от 20 години в България и в момента означава само, че не сме гласували да влезем в ERM II.
„Не може да упрекнеш някой, че не е изпълнил нещо, защото той няма възможност да го изпълни“, добави той и заяви, че трябва максимално по-бързо да влезем в „чакалнята“.
Богданов обясни, че „чакалнята“ за еврозоната е, за да се покаже дали ще има проблеми с валутните курсове.
„Но то идиот трябва да си, за да видиш, че еврото не мърда и със стотинка“, добави Емил Хърсев.
„Логично е страна като България, която има устойчива стабилна фискална политика, политика, която с валутния си борд, дава ясен сигнал, че това е макроикономическа котва, да е член на еврозоната“, каза още Лъчезар Богданов. – Не може да упрекнеш някой, че не е изпълнил нещо, защото той няма възможност да го изпълни.“
Коментарът на експертите е дни след като Европейската комисия публикува доклад за конвергенция, който разглежда напредъка на страните по пътя на еврото. Според документа единственото условие, което разделя страната ни от членството, е критерият за обменния курс.
България отговаря на три от четирите икономически критерия, необходими за приемането ѝ в еврозоната. Тя спазва изискванията, свързани с ценовата стабилност, с публичните финанси и с дългосрочните лихвени проценти.


Какво казаха политиците за оставката на кабинета
България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Борисов с първи думи: За да не ни заличат, настоях за тази оставка днес НА ЖИВО
Асен Василев: Предстои трудна задача - България да стане държава
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ