Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

С имейл, Skype и мобилни приложения банките влизат в контакт с клиентите си

Офертите за погасителни планове и дигиталните канали при издаването на банкови карти са само част от решенията при извънредното положение

С имейл, Skype и мобилни приложения банките влизат в контакт с клиентите си

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Банките използват различни опции, за да достигнат до своите клиенти и да им предложат финансови мерки и предложения, за да намерят най-доброто решение при парични затруднения при изплащането на задълженията им в условията на извънредно положение заради коронавируса.

Още по темата

Много от тях качиха на сайтовете си конкретни указания и предложения как да се постъпи при желание за предоговаряне на задължения по жилищни и потребителски кредити, овърдрафти по банкови карти.

Видео консултации

С имейл, Skype и мобилни приложения банките влизат в контакт с клиентите си, за да им осигурят финансово спокойствие, казаха за Investor.bg от Пощенска банка.

От банката, ръководена от Петя Димитрова, дават пример с жилищен заем, при който освен, че може да се пропусне една месечна вноска годишно, може да се адаптира размерът на месечните задължения спрямо потребностите, като се намали вноската до 50% за срок до шест месеца през годината. Заради извънредното положение, в което е страната ни заради разпространението на коронавируса, кредитната институция предоставя финансовия инструмент безплатно, без такса за активиране.

Клиентите – физически лица, които изпитват временни финансови затруднения при изплащането на задълженията си към банката, имат възможност да поискат предоговаряне на своите задължения по жилищни и потребителски кредити, овърдрафти и други.

В Пощенска банка уверяват, че всеки случай се разглежда индивидуално, като се договарят нови финансови планове.
През дигиталните канали

Фирмите могат да поискат гратисен период, в който ще заплащат само лихва. За погасяване и усвояване на средства по кредитните линии не трябва да се посещава банков клон.

Експресни банкови карти

Само до 15 минути клиентите могат да получат дебитни карти в десет от клоновете на най-големите градове на страната след като са я заявили изцяло онлайн. В офертата за нова кредитна карта няма такса за издаване, лихва за първите шест месеца и годишна такса за първата година.

Предоговаряне при безработица

В Банка ДСК следим внимателно динамичната ситуация с обявеното извънредно положение в България, свързано с разпространение на COVID-19. В случай на затруднение в обслужването на задълженията към банката за повече от 30 дни, ще обсъдим с клиентите ни възможност за предоговаряне на кредитите им и предоставяне на възможност за частичното им изплащане за определен период от време, коментират от финансовата институция, управлявана от Виолина Маринова.

Ако временно наш клиент остане без работа, можем да предоставим гратисен период до три месеца. Възможно е да бъде договорена промяна в падежната дата на заема, както и да се удължи срокът на съответния кредит – потребителски или ипотечен, съобщиха от кредитната институция.

Въпроси – отговори

Още на 20 март публикувахме специален раздел на корпоративния ни сайт - „Информация за действията на Банка ДСК по отношение на коронавирус“, който постоянно допълваме с отговори на често задавани от клиентите ни въпроси, уточниха от банката и напомниха, че аналогично съдържание е публикувано и на сайта на Експресбанк, с която продължава процесът на консолидация.

На този етап, клиентите все още искат първоначална информация за решения в краткосрочен и средносрочен план, които да им помогнат да планират бъдещи действия във времето.
Внимателно анализираме всички запитвания, за да може да отговорим адекватно на потребностите на следващ етап, уверяват в банката.

При среща с клиентите

В условията на разпространението на COVID-19 Централна кооперативна банка е въвела много стриктни мерки за достъп в офисите си, заявяват от кредитната институция.

Не се допускат клиенти без маски или шал, като се изпълнява контрол на достъпа и се следи да няма струпвания на хора. Клиентите се изчакват на минимум 2 метра един от друг.

Банковите служители също са с предпазни средства (маски, ръкавици), осигурени са антибактериални препарати за дезинфекция. Офисите се обработват по няколко пъти на ден с антибактерилни препарати.

За да се ограничи разпространението на коронавирус (COVID-19), офисите на ЦКБ няма да работят с удължено работно време, преустановява се и работата на офисите в събота и неделя, коментират от кредитната институция.

Въпреки че офисите продължават да работят, за удобство на клиентите, от банката призовават всеки клиент, който може, да използва някое от приложенията за онлайн банкиране на ЦКБ, банкиране в home office режим. Сред тях са мобилното приложение за банкиране CCB Mobile и CCB Online, за което трябва само компютър, интернет и електронен подпис (КЕП). С олекотеното онлайн банкиране CCB Lite няма нужда от електронен подпис при ползването му през смартфон или компютър.

В очакване на гаранции от ББР

Мерките на Българската банка за развитие, с които ще се подпомогнат банките, за да са по-гъвкави при оказване на подкрепа на своите клиенти, са адекватни и целенасочени към днешна дата, коментират банкери. Те очакват насоки за сключване на гаранционни договори с ББР по новите програми за подкрепа на граждани и фирми.

До сряда банките решават за „кредитната ваканция“

До сряда банките, БНБ и финансовото министерство ще решат дали да приложат „кредитна ваканция“ за кредитополучателите. Дотогава те трябва да направят разчети колко ще струва това на банковата система и как ще се отрази това на сигурността ѝ.

Investor.bg припомня, че преди дни Европейският банков орган (ЕБО), в чийто Съвет на надзорниците е и БНБ, подкрепя инициативите за целенасочени и временни мораториуми (публични или частни), приемани на национално и общоевропейско равнище, които спират или отлагат плащания по банкови кредити. Това беше публикувано официално след заседанието на регулатора, на което са обсъждани ефектите върху банковите системи в Европейския съюз от мерките за противодействие на COVID 19.

Дарителска кампания

Банките и дъщерните им дружества пенсионно-осигурителни и застрахователни компании, се включиха в дарителската кампания в подкрепа на болничните заведения в страната.

Даренията от служителите и клиентите ще бъдат разпределени спрямо препоръки на Министерство на здравеопазването за най-неотложните нужди на общински или държавни болнични заведения в страната. 

Събраните средства ще се преведат на база договорни отношения с лечебните центрове и директно по техните сметки, за закупуване на необходима медицинска апаратура и консумативи.
 

По статията работи: Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Паричната и лихвената статистика ще са на фокус през седмицата