IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След покупката на ЧЕЗ Еврохолд създава хъб за комунални услуги

Така ще се ползва като централа за инвестиции в подобни бизнеси в съседни държави, каза Кирил Бошов, председател на УС на "Еврохолд България"

10:10 | 09.10.19 г.
<p>
	<em><span font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Ройтерс</span></em></p>

Снимка: Ройтерс

„ЧЕЗ България“ е много добра електроразпределителна компания в България, но нашите амбиции са по-големи. Смятаме, че на базата на покупката на активите на ЧЕЗ в България може да бъде създаден хъб за комунални услуги и това да се ползва като централа за инвестиции в подобни бизнеси в съседни държави.

Това каза Кирил Бошовпредседател на УС на "Еврохолд България", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Днес „Еврохолд“ ще представи стратегията си за развитие на компаниите от групата на „ЧЕЗ България“ след финализиране на сделката за придобиване на активите, с които чешкото енергийно дружество CEZ реши да се раздели. Преди дни производство по сделката беше открито от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). 

"От години България има амбициите да бъде енергиен център на Балканите. Тук се кръстосват редица големи енергийни проекти – в областта на газовата диструбиция и нефта. Поради това е съвсем нормално да има силна компания за комунални услуги в България", коментира той.

"Финансирането за покупката на активите на ЧЕЗ включва и специален транш в подкрепа на инвестициите в краткосрочен и средносрочен план. Инвестиционната програма след покупката е осигурена", посочи Бошов.

„Еврохолд“ ще плати 335 млн. евро за придобиването на активите на ЧЕЗ у нас, в това число „ЧЕЗ Разпределение“, „ЧЕЗ Електро“, компания за IT услуги, фотоволтаичен парк и дружество за производство на електричество от биомаса.

Преди 11 години „Еврохолд“ се листна на Българската фондова борса. Това беше едно от първите успешни публични предлагания. Тогава през 2006 г. „Еврохолд“ имаше една застрахователна компания в България с близо 10 млн. лева приходи. Днес застрахователният бизнес на групата е представен в 10 страни с приходи над 1 млрд. лева, коментира още Бошов.

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

И откъс в краткото видео.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още