В Стара Загора, Казанлък, Чирпан и Раднево ще бъдат вложени 99 млн. лв. за модернизация на ВиК мрежата. Средствата са по оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. ВиК дружеството подготвя формуляр за кандидатстване, съобщи вчера в Стара Загора регионалният министър Петя Аврамова.
Тя припомни, че в момента с евросредства се строи магистрала „Струма“. Готови са 69 км и предстои изграждането на най-тежкия участък – през Кресненското дефиле.
Безвъзмездната финансова помощ, която България ще получи от ЕС за участъците от Благоевград до Сандански, възлиза на близо 1,2 млрд. лв. През миналия програмен период с 538 млн. лв. евросредства бяха финансирани отсечките от Долна Диканя до Благоевград и от Сандански до Кулата, каза Аврамова, цитирана от пресцентъра на регионалното министерство.
Магистрала „Хемус“ ще даде тласък за икономическото развитие не Северна България. С национално финансиране ще се изгражда и пътят Видин - Ботевград, допълни тя.
Паралелно се ремонтират 517 км републикански второкласни и третокласни пътища. 250 км от тях на стойност 230 млн. лв. се работят по програма „Региони в растеж“ 2014-2020 (ОПРР).
Аврамова посочи, че в област Стара Загора за подобряване на пътната инфраструктура са инвестирани 11 млн. лв. от бюджета и още 41,7 млн. лв. от ОПРР.
В момента с пари по програмата се модернизират 30 км от второкласния път Стара Загора - Раднево, който свързва двете общини с магистрала „Тракия“. Рехабилитира се и второкласният път Чирпан - Симеоновград, който не е ремонтиран от 40 години, но е алтернативен маршрут на автомагистрала „Марица“ и на пътя Поповица – Хасково.
През тази година ще се проведат всички необходими процедури за актуализация на техническия проект за разширяване на пътя от магистрала „Тракия“ до Стара Загора, който е от преди 12 години и предвижда изграждане на две допълнителни ленти.
Извършват се и всички административни дейности, свързани с изграждането на тунела под Шипка. Изготвен е разширен идеен проект за съоръжението, което ще бъде с две ленти за движение и аварийна галерия. Индикативната стойност е около 520 млн. лв.
Има два варианта за строителството му. Единият е чрез публично-частно партньорство или концесия, а другият е да се финансира със средства от бюджета.
„Все още нямаме одобрен вариант, преговорите продължават, като имаме и заявен интерес за концесия на тунела и магистралата Русе-Велико Търново от китайска компания“, посочи Аврамова.
В момента се извършва съгласуване на парцеларния план, касаещ изграждането на западния обходен път на Казанлък, който да поеме трафика от южната страна на съоръжението. Със съвместно финансиране между АПИ и община Казанлък ще се ремонтира и надлез „Арсенал“, по който минават 12 000 души, работещи във военно-промишления завод.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман
Времето днес: Ниска облачност преди обяд, след това слънце
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ