Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Какъв хумор се ражда в извънредно положение?

Протестите по цял свят и у нас придобиват формата на карнавал, който иска да преобърне реда в държавата, посочи Маргарита Доровска от Дома на хумора и сатирата

Какъв хумор се ражда в извънредно положение?

Снимки: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Пандемията предизвика вълна от мемета, дигитални колажи и вицове в цял свят. Появи се особен вид хумор, базиран на креативността, скуката и многото свободно време. Това заяви Маргарита Доровска, директор на Дом на хумора и сатирата Габрово, в интервю за Bloomberg TV Bulgaria.

Още по темата

Тя смята, че протестите по цял свят и в България са доста характерни и придобиват формата на карнавал.

„Отприща се особена креативност, която е свързана с това, че хората са заедно на улицата и са там, за да преобърнат реда в държавата, което е много сходно с карнавалите, където шутът е цар, а царят е шут “, коментира тя как хуморът се превръща в оръжие, с което протестиращите търсят справедливост.

Според нея лозунгите, които се появяват са доста забавни.

Доровска информира, че в музея "Дом на хумора и сатирата" работят върху два дългосрочни стратегически проекта. Единият е свързан със създаване на нов сувенирен магазин, който е доста голям като площ.

"Tова е първото изцяло кредитно финансиране за български музей", уточни Доровска и добави, че това ще бъде най-големият музеен магазин в страната и ще функционира и онлайн.

Директорът на Дома на хумора и сатирата Габрово разкри, че другият проект е една огледална зала с различни оптически инсталации, огледални лабиринти и селфи кабинки с огледала.

По думите на Доровска в рамките на извънредното положение в музея са имали много амбициозни планове. Тя подчерта, че всеки бизнес, свързан със събития, е претърпял трудност, като най-големият удар, според нея, е бил върху големите туристически музеи. Въпреки това Домът на хумора е бил сравнително облагодетелстван в това отношение.

Маргарита Доровска посочи, че се наблюдава пренасищане на консумиране на изкуство онлайн. Тя е на мнение, че музеят е пространство, което прекъсва реалността и ежедневието.

Като положителен факт тя отбеляза появата на интересни дигитални артисти.

По темата за приходите директорът на Дома на хумора и сатирата Габрово обясни, че музеите и галериите се финансират със субсидирана численост – всеки музей е оценен на брой служители и всеки служител носи определена сума годишно от порядъка на 17 хил. лева.

Какви са традициите и историята на Дома на хумора и сатирата Габрово? Какви са предизвикателствата пред музея? Как интернетът променя хумора?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички участници в рубриката Bloomberg TV Bulgaria интервю вижте тук.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Болниците - относително готови за пандемията