Работодателите вече подават информация за болничните почти изцяло по електронен път, съобщават от Националния осигурителен институт. Справка за 2017 година показва, че това засяга близо 90% от приетите в НОИ документи.
Изцяло е електронизиран процесът в териториалното поделение на НОИ в София-град, следван от Ловеч и Пловдив, сочи справка от Интегрираната система за електронен обмен на документи и данни, която се администрира от осигурителната институция.
Тази система съдържа работодателската част от документацията, която се подава към НОИ след издаването на болничните листове или след подаване на заявления за майчинство, и на базата на която се преценява правото на парично обезщетение.
Справката показва, че в ТП на НОИ през миналата година от осигурители и самоосигуряващи се лица са приети общо 3 297 692 основни документи за изплащане на парични обезщетения. Най-голям е делът на постъпилите данни по електронен път - 2 292 452 или 89,5 процента от всички подадени документи. На електронен носител в териториалните поделения е приета 8,9 процента от информацията, а на хартиен носител - 1,6 на сто. Спрямо 2016 г. се наблюдава увеличение с 3,3 процента на приетите през интернет данни, което е за сметка на другите способи за подаване.
През 2017 г. най-голям е броят на представените данни в ТП на НОИ в София-град - над 32 процента от всички документи са насочени именно към тази структура на института. Процесът в това териториално поделение е почти изцяло електронизиран - 92,2 на сто от данните към него са подадени по електронен път. Сходен е този показател в други три ТП на НОИ: Ловеч /92,4 процента/; Пловдив /91,7 процента/ и Варна /91,1 процента/.
Електронизацията на подаването на работодателската част на документацията е вторият етап от дигитализацията на процеса по изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО. Тя е внедрена в средата на 2015 г. и функционира от началото на 2016 г., като чрез нея се постигна значително съкращаване на реалните срокове за плащане.


Какво казаха политиците за оставката на кабинета
България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Борисов с първи думи: За да не ни заличат, настоях за тази оставка днес НА ЖИВО
Асен Василев: Предстои трудна задача - България да стане държава
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ