Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Спад в приходите от продажби донесе на "Българска роза" неочаквана загуба

Дружеството обяви намалени поръчки от основните дистрибутори в страната и чужбина вследствие на световната пандемия

Спад в приходите от продажби донесе на "Българска роза" неочаквана загуба

Снимка: Pixabay

„Българска роза“ АД приключи третото тримесечие с 51% спад на продажбите спрямо година по-рано, тъй като разпространението на COVID – 19 влие негативо на износа на готова продукция, вноса на суровини и материали, а така също и на туристите, които са голям потребител на продуктите на компанията.

Приходите от продажби на продукция към края на септември са за 2,2 млн. лв., като приходите от изнесена продукция са 36,7% от общите приходи, става ясно от публикувания отчет на страницата на БФБ. За същия период на 2019 г. приходите от продажби на продукция са били повече от двойни – в размер на 4,8 млн. лв.

В резултат дружеството отчита за деветмесечието загуба в размер на 29 хил. лв. спрямо печалбата от 62 хил. лв. през същия период на 2019 г. Резултатите не отговориха на прогнозите на ръководството, които очакваха печалба от 72 хил. лв. към края на септември, като това се дължи на спад в приходите от продажби на продукция поради COVID – 19.

Мениджърите на компанията прогнозират до края на октомври продажбите да достигнат 2,7 млн. лв.

Българска роза АД гр. Карлово
Въпреки това заради удължената извънредна епидемична обстановка в страната дружеството предвижда спадът в общите приходи от продажби да продължи, което се дължи на намалени поръчки от основните дистрибутори в страната и чужбина вследствие на световната пандемия.

„Българска роза“ изнася своята продукция в редица страни, а част от суровините и материалите, с които работи, са внос от ЕС и трети страни, поради което компанията неминуемо е засегната от наложените ограничителни мерки.

През първите шест месеца на годината основен дял в продажбите на готова продукция се пада на продукт, който от години присъства в портфолиото на дружеството, но доби изключителна популярност и търсене поради опасността от зараза с COVID, а именно гел за почистване на ръце на спиртна основа с аромат роза и лавандула.

От компанията съобщават, че ще отговорят на търсенето и повишения интерес, като освен съществуващите опаковки от 85 мл, производителят вече пусна на пазара и опаковки от 150 мл, 200 мл, 290 мл, 320 мл., 3 л и 5 л.

За да отговори на новата реалност, предприятието пусна и серия MAX Protect с основни активни съставки млечна киселина, която е естествен биоцид и масло от мащерка, което е известно със своите антивирусни и антисептични свойства.

От началото на годината акциите на „Българска роза“ поевтиняват с 22,2% при пазарна капитализация от 7,9 млн. лв.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Моравенов: Ниската ликвидност на БФБ не е оправдание за дългосрочните инвеститори