Изискванията за опазване на чистотата на въздуха непрекъснато се повишават, включително по отношение на корабоплаването. Това ще стимулира собствениците на плавателни съдове в бъдеще да преминат към нови технологии. Това казва в интервю за агенция „Черно море“ к.д.п. Живко Петров, изпълнителен директор на агенция „Морска администрация”.
Коментарът е по повод последното изследване на Международния съвет за чист транспорт (ICCT), което потвърди, че корабната индустрия е сред най-големите замърсители на атмосферата. Корабите изхвърлят повече серен диоксид от всички автомобили, камиони и автобуси, взети заедно, в света. А въглеродният диоксид, който създават, е повече от всички парникови газове на много от промишлено развитите страни, твърдят авторите на изследването.
Живко Петров припомня, че Парижкото споразумение за изменението на климата от 12 декември 2015 г. предвижда намаляване на емисиите от всички индустрии. Европейският съюз (ЕС) работи по пътна карта за намаляване на емисиите от корабоплаването, която беше приета от Международната морска организация (ИМО) на последната сесия на Комитета за опазване на морската среда.
Запитан доколко е реална възможността корабите да преминат на втечнен газ той коментира: „Не може да се очаква рязко преминаване към новите типове корабни горива“. По думите му това трябва да се случи поетапно, като се отчита икономическото състояние на бизнеса. Промяната първоначално може да се случи с корабите, опериращи в пристанищата като влекачите, както и с фериботите, които се движат на къси разстояния по редовни линии.
Според него перспективите пристанище Варна да има станция за зареждане на корабите с втечнен газ са добри в средносрочен и дългосрочен план.
Вижте още тук.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Шакира се качи на сцената със синовете си Саша и Милан
Сидни Суийни разкри кой е идеалният мъж за нея
Джъстин Тимбърлейк и Джесика Бийл в очакване на празниците с двамата си сина
Петър Москов: Надявам се, че от гнева на хората ГЕРБ си е извадила поука
Дъщерята на принцеса Шарлийн е коледен ангел в снежнобяла рокля на рождения си ден
преди 7 години На мен ей това тълкувание ми се вижда по-логично. Няма да преминат от мазут на газ, а ще преминат от мазут на дизел:Ships plying the worlds oceans tend to use heavy fuel oil, a bottom-of-the-barrel fuel that is especially dirty. The IMO regulations are targeting this fuel because of its high sulfur content. Current rules allow sulfur concentrations of 3.5 percent, but by 2020 ships must slash that to just 0.5 percent. Effectively, bunker fuel is the last refuge for sulphur, which has been driven out of most other oil products, the IEA wrote earlier this year in its Oil 2018 report.https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Regulations-That-Could-Push-Oil-Up-To-90.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар