Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Производителят на робота София планира масово производство

Хуманоидните роботи могат да ни помогнат да се решат проблеми като самотата, твърдят разработчиците

Производителят на робота София планира масово производство

Роботът София. Снимка: Anthony Kwan/Bloomberg

„Социален робот като мен може да се грижи за болни или възрастни“, казва София, докато прави обиколка на своята лаборатория в Хонконг. „Мога да помогна с комуникацията, с терапията и социалното насърчаване, дори и в трудни ситуации“, казва тя.

Откакто беше представена през 2016 г., София, която е хуманоиден робот, стана особено популярна. Сега компанията, която стои зад нея, има нова идея – до края на годината да има масово производство, предава Ройтерс.

Hanson Robotics, която е базирана в Хонконг, твърди, че четири модела, включително София, ще започнат да излизат от заводите още през първата половина на 2021 г., точно когато анализатори прогнозират, че памдемията ще открие нови възможности за индустрията за роботи.

„Светът на Covid-19 ще се нуждае от все повече и повече автоматизация, за да опазва хората“, коментира основателят и главен изпълнителен директор на компанията Дейвид Хенсън, обграден от роботски глави в лабораторията си.

Хенсън вярва, че роботските решения на проблемите с пандемията не са ограничени само до здравеопазване, а могат да съдействат на клиентите в индустрии като авиационната и търговията на дребно.

Още по темата

„Роботите София и Хенсън са уникални по това, че приличат толкова на хора“, допълва той. „Това може да бъде особено полезно в тези времена, в които хората са ужасно самотни и социално изолирани“, казва изпълнителният директор.

Хенсън твърди, че целта му е да продаде „стотици“ роботи през 2021 г. – както големи, така и малки, но не разкрива точни бройки.

Професорът по социална роботика Йохан Хорн, чиито изследвания включват работата със София, твърди, че макар технологията да е все още млада, пандемията може да ускори засилването на връзката между хората и роботите.

„Мога да предположа, че пандемията всъщност ще ни помогне да вкараме роботите по-рано на пазара, защото хората започват да осъзнават, че няма друг начин“, коментира Хорн, който работи за Политехническия университет в Хонконг.

Тази година Hanson Robotics ще пусне робот, наречен Грейс, който е разработен за здравния сектор.

Продукти от други големи играчи в индустрията също помагат в битката с пандемията. Роботът Pepper на SoftBank беше програмиран така, че да засича хора, които не носят маски. В Китай компанията за роботика CloudMinds помогна за създаването на полева, управлявана от роботи, болница по време на избухването на епидемията в Ухан.

Потреблението на роботи растеше още преди пандемията. Според доклад на Международната федерация по роботика международните продажби на роботи за професионални услуги вече бяха скочили с 32% до 11,2 млрд. долара между 2018 и 2019 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
По лицето определено може още да се поработи. Между другото, можехте да напишете името на робота на английски, че реших, че ние го правим и се притесних малко.
1
 
0
 
2
дядя Вова до: IQ96
преди 4 седмици
И не сме ги продали, а са ни ги върнали :)
0
 
3
 
1
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Чета: производителят на роботи София и подсъзнателно съм сложил едно в пред София и си викам: Брей; ама то било не компютри, а компоти.

Още от Новини
Нови главоболия за Uber: китайският гигант Didi обмисля да навлезе в Европа