IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Азиатското звено на AB InBev се готви за най-голямото IPO за годината

Очаква акцията на най-големия производител на бира в света да надмине първичното публично предлагане на Uber Technologies

13:23 | 02.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev се насочва към най-голямото първично публично предлагане за годината – продажба на акции от звеното си за производство на бира в азиатско-тихоокеанския регион, която може да доведе до набирането на около 9,8 млрд. долара и да надмине листването на Uber Technologies през май, пише Bloomberg.

Хонконгското IPO включва 1,63 млн. акции от Budweiser Brewing Company, предлагани в диапазона 40-47 хонконгски долара всяка. Очаква се търговията с тях да започне на 19 юли.

Ценовият диапазон предполага пазарна стойност от около 64 млрд. долара за Budweiser Brewing, колкото на Heineken, втората по големина пивоварна в света. Листването ще помогне на AB InBev да свие дълга си, обяви главният финансов директор Фелипе Дутра.

Книжата на AB InBev повишиха стойността си с 1,6% тази сутрин в Брюксел. От началото на годината цената на акциите е скочила с 38 на сто.

Компанията разчита на потенциала за растеж в региона, който да привлече интереса към акциите, докато бизнесът с бира преживява стагнация на други места по света. Организацията вече прави придобивания в Китай, привличайки местни крафт брандове, за да достигне до младото поколение, което има вкус към по-скъпите напитки.

Белгийската пивоварна е сред мултинационалните компании, които преразглеждат бизнес стратегиите си в Азия заради огромната конкуренция на местните играчи. Френският оператор на хипермаркети Carrefour продаде контролния дял на китайската Suning.com, а германският търговец на хранителни продукти на дребно Metro предложи за продажба китайските си операции.

IPO-то може да даде на AB InBev по-голяма гъвкавост да търси местни партньори – стратегия, която компанията вече приложи в Латинска Америка със звеното си Ambev. Heineken създаде партньорство с China Resourses, която изправя пред предизвикателство позицията на AB InBev като най-голям чуждестранен пивовар на най-големия пазар в света.

Азиатско-тихоокеанското звено генерира 1,4 млрд. долара печалба през 2018 г. За сравнение година по-рано сумата беше 1,1 млрд. долара.

JPMorgan Chase & Co. и Morgan Stanley са поемателите на IPO-то в Хонконг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още