Американската верига кафенета Starbucks очаква само до десетилетие Китай да задмине САЩ като най-големия ѝ пазар, разчитайки на богатите потребители в страната, които ще компенсират застоя в растежа в останалата част от света, коментира Bloomberg.
Засилвайки фокуса си върху Китай, Starbucks отваря най-голямото си кафене в света в Шанхай в сряда (6 декември). Кафенето с площ над 2 700 кв.м. или половин футболно игрище е част от мащабните инициативи на основателя и председател на борда на веригата Хауърд Шулц. Клиентите ще могат да наблюдават как се изпичат зърната кафе, да пробват висококачествени напитки и да използват приложението на Starbucks с добавена реалност, за да си взаимодействат с кафенето.
Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън насочва базираната в Сиатъл компания към най-бързо растящия ѝ пазар, докато търси начини да засили мудните глобални продажби, след като заля САЩ с лате и капучино. Три години, след като Starbucks отвори първото си кафене от по-луксозната си марка Roastery на местна почва, веригата най-накрая ще тества идеята и в Китай, където в момента има 3 хил. локации.
Китай става все по-важен за Starbucks. Сравнимите продажби се увеличават с 8% в страната през последното тримесечие спрямо 2% на глобално ниво. Приходите от азиатско-тихоокеанския регион формират почти 15% от приходите на Starbucks за фискалната година до края на октомври. Това е с 5,5% повече в сравнение с пет години по-рано.
Starbucks разшири инвестициите си в Китай през юни, когато обяви планове да купи дела на партньорите си в съвместно дружество в Източен Китай. Компанията договори придобиването на останалите 50% от бизнеса за 1,3 млрд. долара, с което стана собственик на около 1 300 кафенета в Шанхай и други провинции. Компанията, която казва, че отваря кафене на всеки 15 часа в Китай, планира да има 5 хил. обекта в континентален Китай до 2021 г.
Starbucks казва, че планира и други кафенета Roastery в Ню Йорк, Токио и Италия. Концепцията е част от по-широкия стремеж Starbucks да стане по-престижен бранд, включвайки серия от премиум кафе, наречено Reserve, и кафенета, където да показва новата марка. Въпреки това стартирането на новите локации се случва по-бавно заради по-високите разходи за строеж и проблеми с намирането на подходящи имоти.
Как изглежда новото кафене вижте в нашата галерия


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия