Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Автомобилният пазар в Германия отчита най-слабия си август от 1992 г.

Volkswagen остава най-продаваната марка в страната въпреки 17-процентния спад при регистрациите, докато тези на плъгин хибридите нарастват с 43% до 24 497 броя

Автомобилният пазар в Германия отчита най-слабия си август от 1992 г.

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Германският автомобилен пазар продължава да се охлажда през август, като регистрациите през изминалия месец се понижават с 23 процента до 193 307 превозни средства, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт.

Това са най-слабите продажби през август от 1992 г., съобщава Асоциацията на автомобилните вносители (VDIK), цитирана от Automobile News Europe. 

Още по темата

Продажбите на нови автомобили на частни клиенти остават ниски, като пазарът на частни клиенти се свива с около 16% под 10-годишната средна стойност, посочва президентът на VDIK Райнхард Цирпел.

Регистрациите на нови коли от частни клиенти се свиват с 25%, като делът им достига 36,9%. Продажбите на бизнес клиенти намаляват с 22%, докато делът тук е 63%.

Автомобилната индустрия остава засегната от глобалния недостиг на чипове, който принуждава автомобилните концерни да намалят производството, свивайки предлагането на нови автомобили за дилърите.

Бумът в продажбите на електрическите и хибридни автомобили набира скорост през август, тъй като купувачите продължават миграцията си към този сегмент, загърбвайки бензиновите и дизелови коли.

Продажбите на изцяло електрически автомобили в Германия скачат с 80% до 28 860 броя. Делът на тези превозни средства от общите продажби нараства до 14,9%.

Регистрациите на нови плъгин хибриди се увеличават с 43% до 24 497 броя, като делът на този тип автомобили достига 12,7%.

Продажбите на нови бензинови автомобили се свиват с 42%. Пазарният дял на тези превозни средства се понижава до 35,5%.

В същото време регистрациите на нови дизелови коли спадат с 51% и имат пазарен дял от 17,7%.

Победители и губещи

Сред марките, които увеличават продажбите си през август, изпъкват имената на Suzuki, която отчита 37-процентен ръст, Tesla (+34%), Mazda (+19%)  и Opel (8%).

Повечето марки отбелязват голям спад.

Обемът на продажбите на Jeep се срива с 59%, докато регистрациите на Dacia се понижават с 57 на сто. 

Продажбите на Ford и Nissan спадат с по 46 на сто.

Volkswagen остава най-продаваната марка в Германия въпреки 17-процентния спад при регистрациите.

През първите осем месеца регистрациите на нови автомобили в Германия нарастват с 2,5% до 1,8 милиона превозни средства, което е с 2% повече в сравнение със същия период на миналата година, но с 25% по-малко от нивото през същия времеви диапазон на 2019 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nio отхвърли твърдението, че ще строи фабрика в Европа