Производителят на бронирани автомобили International Armored Group (IAG) се насочва към преки инвестиции във военната промишленост в България, като първата стъпка е изборът на български полигон за провеждане на задължителни изпитания за качество и надеждност по стандартите на НАТО, посочва в прессъобщение компанията.
Говорител на IAG сподели пред Investor.bg, че към момента около 150 хил. лв. са влезли директно в икономиката от дейността на концерна в страната.
В същото време IAG е изпълнил задълженията си като подизпълнител на българското дружество "Самел – 90“, което през 2020 г. сключи договор за доставка на бронирани автомобили за нуждите на „Силите за специални операции“ към Министерството на отбраната (МО). Първите 45 машини вече са доставени от IAG.
От 2021 г. изпитания за сертифициране на бронирани автомобили по стандартите на НАТО се провеждат и в България. Това стана възможно, след като IAG получи съгласие от международната лаборатория TNO в Нидерландия за съвместно извършване на някои от тестовете на българска територия.
антон
Основателят и собственик на IAG д-р Антон Стефов. Снимка: IAG
Основателят и собственик на IAG д-р Антон Стефов е избрал „Централен артилерийски полигон – МО“ в близост до с. Змеево за изпитанията с взривове, като няколко бронирани машини вече са успешно тествани и сертифицирани.
Отлични оценки са получили и производителите на тротиловите отливки от „Института по металознание, съоръжения и технологии“ при Българска академия на науките (БАН). Специалистите от БАН са разработили и използвали нови технологии за отливане на голямогабаритни тротилови изделия. Предстоят преговори за присъединяването на института към работните групи от специалисти, които създават и усъвършенстват стандартите на НАТО, изтъкват от IAG.
Решението на Стефов да вложи средства в полигон на МО е част от дългосрочната му визия за директни инвестиции в родната му страна, коментират от компанията.
IAG
Тактическото превозно средство РИЛА 4х4 XTREME MRAP, тествано на българския полигон. Снимка: IAG
„От години обмислям да разширя присъствието на IAG в България, не само заради перспективата на пазара, но и защото за мен патриотизмът означава реална подкрепа за страната, в икономически измерения. Смятам, че е настъпил правилният момент, в който пред България се откриват нови хоризонти. Провеждането на изпитания за сертифициране, в които влагаме голям ресурс в полза на старозагорския регион, е първата стъпка от стратегията ни да се установим трайно в България. Искаме да подкрепим промишлеността, да подпомогнем развитието на добри специалисти, да увеличим заетостта, да инвестираме в образованието на амбициозни бъдещи експерти“, коментира Стефов.
Създадена преди повече от 25 години IAG е водещ производител на напълно защитени бронирани автомобили в глобален мащаб. Антон Стефов е завършил „Машинно инженерство“ във Висш машинно-електротехнически институт (ВМЕИ), където е бил и преподавател. На 35 години емигрира в Канада, където създава първата си компания за брониране на автомобили. През 1996 г. основава International Armored Group, в която днес работят над 1000 души. В момента най-голямата производствена база на IAG е в Обединените арабски емирства (ОАЕ), а останалите са в САЩ, Канада и Турция. Филиали на IAG, освен в България, са разположени и във Великобритания, Ирак, Пакистан и Южна Африка.


Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Конкурентни лидери в търговията с руски петрол засегнати от санкциите на ЕС
При операция срещу изпирането на пари: Иззети са над 400 000 евро и ценности