Китайският посредник за споделени пътувания Didi Chuxing попада все повече във фокуса на световните производители. Сега японският индустриален лидер Toyota може да си сътрудничи с китайците. Както пише бизнес всекидневникът Nikkei в сряда, японците обмислят да инвестират еквивалента на около 500 милиона евро в най-голямата услуга за мобилност на Китай. Това ще съответства на около един процент от прогнозната стойност на Didi. В допълнение Toyota планира да създаде компания за мобилни услуги в Китай, твърди още Nikkei.
Toyota не е пожелала да потвърди или отрече материала. Компанията продължавала да преразглежда своята бизнес стратегия в области като свързване, автономно шофиране, споделяне и електрификация, заяви говорителят на компанията Аарон Фаулс. „Но в момента нямаме какво да обявим“.
Но влизането на Toyota в Didi няма да е изненада, защото японците ще разширят инвестиционната си офанзива в новите мобилни услуги в Китай.
Досега Toyota е инвестирала в американската услуга Uber и лидера на Югоизточна Азия Grab. Това върви ръка за ръка с различни сътрудничества, от разработването на автономни таксита до вграждането на платформата за данни на Toyota за услуги за мобилност, включително услуги, като управление на автомобилния парк и полици за застраховки, свързани със стила на шофиране.
Дори и с Didi вече има сътрудничество. Toyota е част от проект с VW и други автомобилни производители, чрез който производителите на автомобили разработват с Didi електрически автомобили специално за нуждите на споделеното пътуване. Но това очевидно не е достатъчно за Toyota. Групата се стреми да ускори трансформацията си от автомобилен производител в глобална компания за мобилност чрез своите алианси с редица регионални услуги.
Основаната през 2012 г. услуга за споделено пътуване Didi е особено интересна за всички производители на автомобили като партньор за сътрудничество. С 550 милиона клиенти компанията вече е гигант в Китай. Освен това тя развива изкуствен интелект и се разширява бързо в други услуги и чужди пазари.
Въпреки това Toyota ще има предимство пред конкурентите си със своята инвестиция, тъй като производителят на автомобили вече има инвестиции чрез съюз с друг вложител и в регионални услуги: с японския технологичен конгломерат Softbank.
Основателят на Softbank Масайоши Сон успя с помощта на своя Softbank Vision Fund да стане един от най-големите инвеститори в Uber, Grab и Didi. През миналата година Softbank и Toyota подсилиха сътрудничеството си в Япония с основаването на разработчика на платформи за мобилност Monet Technologies, към който междувременно се присъедини и Honda.


Варненци сигнализират: Смъртта си има КПП, тук няма място да мине линейка
Благотворителната фотоизложба събира средства за Албена, която пострада при рали край Варна
Опашки се извиват пред машините за монети - хората се отървават от стотинките си преди еврото
Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Българските производители на сурово мляко са най-засегнати от пазарни трусове
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Антон Кутев: Ако Радев се включи в предстоящите избори, може да ги спечели
Доц. Кунчев прогнозира: Със сигурност ще стигнем до епидемия и до грипна ваканция през януари
15-годишен деветокласник нападна с нож съученици в Горки -2, има загинало дете и ранени
"Възраждане" към президента: Държавата е в сложна и кризисна ситуация ВИДЕО / СНИМКИ
КНСБ за удължителния закон: Ще направи повече пакости