Няколко дни след изненадващото оттегляне на Микаел Лошелер като главен изпълнителен директор на Opel и назначаването му като ръководител на виетнамския производител на автомобили VinFast, последният обяви своите амбиции за засилване на своето присъствие в Европа: VinFast иска да построи първия си европейски завод в Германия, пише Automobilwoche.
В търсенето на подходяща локация VinFast си сътрудничи с Germany Trade & Invest (GTAI), държавна компания, фокусирана върху външната търговия.
В завода VinFast ще произвежда електрически превозни средства - както леки автомобили, така и автобуси. В същото време компанията планира и завод в САЩ, който трябва да бъде въведен в експлоатация през втората половина на 2024 г.
По-близо до клиентите
Заместник-председателят на Vingroup и нов главен изпълнителен директор на VinFast Global Ли Ти Ту Туй коментира плана на компанията, като изтъкна, че Европа е един от най-важните ѝ пазари.
„Ерата на междуконтиненталните доставки на автомобили приключи, особено на фона на пандемията от коронавирус. Трябва да разполагаме с фабрики, които са близо до пазарите, за да привличаме повече клиенти“, изтъква той.
VinFast иска да предложи висококачествени електрически превозни средства и специално изживяване на клиентите на достъпни цени. „Убедени сме, че ще намерим място на европейския пазар, особено след като преминаването към електрически превозни средства в Европа вече се случва“, добавя Ту Туй.
„Поздравяваме VinFast за решението им да се присъединят към най-голямата икономика в Европа и автомобилното сърце на континента. Мобилността в Германия в момента се променя решително и може да се очаква, че това ще се случи и при новото правителството. Очакваме с нетърпение да помогнем на VinFast да намери и установи идеално място в Германия”, заяви от своя страна ръководителят на GTAI Роберт Херман.
В допълнение към производствения комплекс в Хай Фонг, Виетнам, който вече работи, Vingroup наскоро започна изграждането на завод за производство на батерии в икономическата зона Вунг Анг, провинция Ха Тин. Инвестицията възлиза на 174 млн. долара, като производственият капацитет на съоръжението ще достига 100 хил. батерии годишно.


Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Конкурентни лидери в търговията с руски петрол засегнати от санкциите на ЕС
При операция срещу изпирането на пари: Иззети са над 400 000 евро и ценности