Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Ford преосмисля офиса с частична работа от разстояние в дългосрочен план

Вторият по големина автомобилен производител в САЩ поиска от 30 хил. служители са разчистят бюрата си, за да преустрои работните им пространства

Ford преосмисля офиса с частична работа от разстояние в дългосрочен план

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Хиляди офис служители на Ford Motor се върнаха на работа през последните седмици, за да си вземат нещата. Всичките си неща, пише Wall Street Journal.

„Белите якички“ в компанията ще работят от разстояние поне до януари заради коронавирусната пандемия и Ford се възползва от празните сгради, за да преустрои работните пространства за нова ера, в която служителите ще имат повече варианти да вършат работата си от разстояние, казва директорът на отдел „Недвижими имоти“ в компанията.

Повечето от близо 30-те хиляди служители, които работят в или близо до централата на Ford в Диърборн, щата Мичиган, се върнаха в офиса това лято, за да изчистят бюрата и работните си места, като през цялото време носеха маска на лицето си.

Ford е наблегнала пред служителите си, че вземането на вещите и изчистването на бюрата, което започнало през юли, няма нищо общо със съкращения.

Вторият по големина автомобилен производител в САЩ опитва да се подготви за бъдеще, при което много, дори повечето, служители няма да ходят в офиса всеки ден, казва Джаки Шък, глобален директор на имотното подразделение на Ford.

Още по темата
Много служители посещават офиса за първи път от март, когато Ford затвори корпоративните си кампуси заради блокадите, предизвикани от пандемията.

Някои служители казват, че работят на едно и също място от много години, затова трябвало да преровят претрупани с папки чекмеджета и купища лични вещи без да знаят кога и къде ще се върнат в офиса.

„За мнозина това беше сюрреалистично. Мисля, че повечето хора харесват идеята за по-голяма гъвкавост. Но не ни казаха къде ще се върнем“, казва служител от маркетинговия отдел в централата на Ford.

Шък разказва, че екип на място е помагал на служителите да местят кутии и да товарят столове и компютри в колите си. „Това определено беше емоционално преживяване за някои. Най-трогателните думи, които чухме, бяха: Липсват ми колегите“, допълва тя.

Преустройството във Ford е сред най-агресивните ходове, предприемани от компании, които преосмислят живота в офиса в дългосрочен план, тъй като пандемията е показала, че работата от разстояние е по-продуктивна и осъществима, отколкото се смяташе първоначално.

Случаите на COVID-19 в САЩ продължават да растат това лято и много компании отлагат плановете си за връщане на служителите в офисите.

Това дава повече време на компаниите не само да слагат плексигласови стъкла и да раздалечават бюрата, но и да създават обхватни стратегии за плановете на офиса и работното време на служителите, казва Лори Рутиман, консултант по човешки ресурси, която работи с големи компании.

„Това им дава възможност да помислят как да се върши работата и кой и кога да я върши“, казва Рутиман „Организациите, с които работим, все още не са взели никакви решения. Те не са готови да кажат как ще изглеждат 2021 и 2022 г.“, допълва тя.

Но Ford и някои други компании продължават с по-обхватни планове.

Twitter уведоми служителите си, че могат да работят от вкъщи за неопределено време, дори след като пандемията отмине. Компанията за търговия на дребно Recreational Equipment заменя новата си централа в района на Сиатъл с по-малки офиси и работа от разстояние.

Amazon.com тръгва в обратната посока и този месец съобщи, че ще разшири офисите си в шест американски града, в които ще работят хиляди служители.

General Motors очаква повечето й служители да продължат да работят от разстояние до края на годината, съобщава говорител. Към момента GM не работи за преустройство на площите в дългосрочен план, допълва той.

При управлението на главния изпълнителен директор Джим Хакет Ford се насочи към по-гъвкави офиси още преди пандемията. Хакет, който е бивш ръководител на компания за офис мебели с признати заслуги за скъсването с кабинетите и модернизирането на работното пространство, започна планове за реформиране на кампуса на компанията от 50-те години на миналия век в Диърборн миналата година.

Още по темата

Новата архитектура на комплекса, която е дело на скандинавското архитектурно студио Snøhetta включва общи работни пространства и повече свобода на избор къде да се работи, включително осигуряването на зони, в които служителите могат да седят с лаптопите си през целия ден.

Централно място в плана заема обширният инженерен хъб на Ford само на няколко километра от централата. Неотдавна започна ремонт на сградата, която отваря врати през 1953 г. с благословията на президента Айзенхауър. Сега там работят около 11 хил. инженери и проектанти.

Шък казва, че изчистването на бюрата от служителите няма общо с ремонта на кампуса, който е по-дългосрочен проект. Пандемията е ускорила някои елементи от промяната като необходимостта от повече общи пространства, където служителите могат да се срещат и да си сътрудничат, и по-малко индивидуални работни пространства.

Конкретиката около новия план на офиса все още се уточнява и вероятно ще са нужни много месеци преди служителите да разберат бъдещите си работни локации, отбелязва Шък.

Тя допълва, че офисите ще бъдат устроени с очакването, че много или повечето служители ще работят от разстояние поне един-два дни в седмицата.

Допитване сред 30 хил. служители в Северна Америка това лято установи, че около 70% от тях не са заинтересовани от връщане в офиса скоро. Повечето останали предпочитат график, който ще им позволи гъвкавост да ходят в офиса в някои дни и да работят от разстояние в други.

Тази пролет Ford целеше връщане на служителите в офиса през юли, но като повечето компании отложи плановете си поне до края на годината. Американските ѝ заводи отвориха отново през май след близо двумесечно затваряне и до момента избягват огнища на зараза с COVID-19 или значително нарушаване на производството, съобщава говорителка.

Ford и GM отдавна имат проблеми да привличат таланти в Детройт. И двете компании преустроиха през последните години техническите си кампуси с повече предпочитание към Силициевата долина, казват анализатори и ръководители.

По-широкият ремонт на кампуса на Ford цели създаването на повече пространства за ходене пеша с по-лесен достъп до ресторанти и кафенета и ще позволява на служителите да се придвижват с електрически велосипеди и скутери.

Проектът се развива по план, съобщава Шък. Преди време компанията информира, че ремонтът ще завърши около 2025 г.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Офисите в Ню Йорк са почти празни и застрашават възстановяването на града