Щатският главен прокурор на Вашингтон заведе второ дело срещу Facebook във връзка с политически реклами, посочвайки, че социалната мрежа отново се е провалила и не е разкрила изискваната от местните закони информация, предава Ройтерс.
През 2018 г. Facebook плати 238 хил. долара, за да разреши предишния спор, свързан с политическата реклама в щата Вашингтон.
По-късно същата година Facebook обяви, че ще спре да приема политически реклами, свързани със щатски или местни инициативи във Вашингтон, макар че все още позволяваше реклами, свързани с „проблеми от национална важност“, които са насочени към хората в щата.
В сегашното си изявление прокурор Боб Фъргюсън посочва, че Facebook е продължила да продава стотици реклами на поне 171 щатски политически комисии от 2018 г. досега, а това нарушава собствената ѝ политика.
Фъргюсън твърди, че базата данни Ad Library на компанията, която има за цел да даде прозрачност на политическата реклама, предоставя информация за тези реклами, но не включва подробностите, които се изискват от закона във Вашингтон, като кой е човекът, който е платил за съдържанието и каква точно сума е дадена.
Говорителка на Facebook твърди, че компанията има за цел да работи с властите във Вашингтон за разрешаване на казуса.
Социалните мрежи споделят повече информация за политическата реклама, откакто американските служби установиха, че Русия е таргетирала американски гласоподаватели чрез съдържание в социалните мрежи, включително реклами, за да се опита да повлияе на президентските избори през 2016 г. Русия отрича тези обвинения.
Ad Library на Facebook е ключова част от усилията за справяне с проблемите с политическата реклама и за предлагането на по-голяма прозрачност. Компанията често посочва тази платформа като отговор на критиките за решението ѝ да не проверява фактите в политическите реклами. Но експерти твърдят, че базата данни е слабо поддържана и не успява да предостави подробни данни.
Конкурентите Google, Twitter и Snap пуснаха подобни рекламни библиотеки в последните години, а Reddit обяви такъв проект тази седмица, макар че платформата е наложила по-стриктни правила за борба с дезинформацията и за таргетирането на политически реклами.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
САЩ заплашват с ответни мерки срещу фирми от ЕС заради дигиталния данък
Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери във Венецуела
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Денят ще започне с мъгли в равнините и котловините
Иван Костов: Само градивният протест, който сочи изход, може да причини успешна промяна
Родените на тези дати ще са по-щастливи през 2026
Само една жена в новото чешко правителство