Страстта на китайците към игрите за смартфони подхранва печалбата на китайската технологична група Tencent. През първото тримесечие приходите ѝ са се увеличили с 48% до 73,5 милиарда юана (около 9,7 милиарда евро). Печалбата нарасна с 61% и възлезе на 23,3 милиарда юана (3,1 милиарда евро), предава Bloomberg.
Най-голямата социална мрежа в Китай, която включва и услугата за съобщения WeChat, има предимство преди всичко заради инвестициите си през последните години. Наскоро Tencent вкара повече пари в разработването на обещаващи онлайн игри. Компанията си подсигури правата за китайския пазар на правата за играта PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) и Fortnite и разработи версии за смартфони за тях.
„Ръстът при мобилните игри е огромен", казва анализаторът на Pacific Epoch Бенджамин Ву. По време на празниците в началото на годината китайците прекарват повече време със смартфоните си, а по този начин и с онлайн игрите.
Приходите в подразделението „Услуги с добавена стойност“, което включва онлайн игри и съобщения, се увеличава с 34% до 46,9 млрд. юана (6,2 млрд. евро), което представлява две трети от общите приходи.
Само в подразделението за игри за смартфони приходите скачат с цели 68%. Особено успешно бе заглавието "Honor of Kings", клонинг на успешната настолна игра "League of Legends", чийто разработчик Tencent придоби през 2015 г.
Tencent продължава да привлича лъвския пай от бизнеса си от игрите, като разчита на реклами и финанси чрез WeChat, за да стимулира бъдещия растеж. WeChat има 1,04 милиарда месечни активни потребители - за пръв път преминава границата от 1 млрд. Но QQ, по-старата от двете социални мрежи, отчита спад на потребителите с 6,4% до 805,5 млн. в края на тримесечието.
Успехите могат да бъдат добре използвани от акционерите на Tencent. В сравнение с други успешни китайски компании досега акциите на компанията се представят разочароващо. Докато пазарната стойност на Alibaba се е повишила с 14% от началото на годината, книжата на Tencent загубиха 2,4% на сто от стойността си.
Но ръстът на Tencent достига границите си в някои области. Компанията например достигна максималния брой реклами в WeChat Messenger, обяви в сряда Tencent. А и разходите на китайците са нараснали с цели 51% в резултат на многобройни инвестиции.
На родния си пазар обаче Tencent остава абсолютен лидер. С 1,04 милиарда активни потребители на месец WeChat е най-успешното приложение за съобщения на китайския пазар. Социалната мрежа QQ има 805,5 милиона потребители. За сравнение: лидерът на пазара Facebook достига около 2,2 милиарда активни потребители на месец в целия свят.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва