Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Печалбата на Burberry расте, докато марката се насочва към по-високия клас

Пред компанията стоят редица проблеми, включително слабият туризъм и Covid в Китай

Печалбата на Burberry расте, докато марката се насочва към по-високия клас

Снимка: Bloomberg L.P.

Британската модна група Burberry засили рентабилността си, след като спечели от усилията да направи бранда си по-ексклузивен и скъп, пише Bloomberg.

Производителят на луксозни стоки заяви, че коригираният му оперативен марж се е увеличил до 18,5% за 53-те седмици до 2 април, нараствайки с повече от един процентен пункт. Компанията потвърди, че в средносрочен план очаква ръстът на приходите ѝ да бъде висок едноцифрен процент. Цената на акциите нарасна с 2,9%, свивайки спада от началото на годината до 11%.

Това са първите финансови резултати, които компанията обявява, откакто Джонатан Акройд, бивш ръководител на Versace, стана главен изпълнителен директор през март. Очаква се Акройд да следва работата на своя предшественик Марко Гобети, като се опита да направи Burberry по-висок клас марка, като намали дистрибуцията през трети страни и ограничи намаленията на продуктите си.

Още по темата

„През последните пет години компанията постигна добър напредък в издигането на марката“, коментира Акройд. „Нямам търпение да представя плановете си за надграждане върху тези силни основи и за ускоряване на растежа при междинните резултати през ноември“, допълни той.

И все пак през последните месеци растежът се е забавил, след като блокадите в Китай засегнаха бизнеса на този ключов пазар на луксозни стоки.

Същевременно индустрията се бори с по-слабия туризъм и спада на борсите, който може да накара по-заможните да ограничат покупките си. През март Burberry затвори магазините си в Русия, след започването на войната в Украйна.

Burberry твърди, че рестрикциите в Китай са започнали да натежават на продажбите през март.

„Нашата прогноза зависи от влиянието на Covid-19 и темпа на възстановяване на потребителските разходи в континенталната част на Китай“, обяви компанията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Кадър на деня за 30 юни