Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Как технологичните гиганти бранят властта си над интернет

Изпълнителните директори контрираха твърденията на политиците за злоупотреба с власт със сходни аргументи

Как технологичните гиганти бранят властта си над интернет

Снимка: Bloomberg LP

Дейвид Сислайн не се сдържа: „Нашите бащи основатели не се поклониха на нито един крал, няма да се преклоним и ние пред владетелите на нашата интернет икономика“, заяви политикът демократ в изявлението, с което започна изслушването на антикартелната подкомисия в Конгреса, в която влиза и той.

Комисията беше извикала четирима от тези „владетели“, шефовете на Apple, Alphabet, Amazon и Facebook - поради пандемията Тим Кук, Сундар Пичай, Джеф Безос и Марк Зукърбърг бяха включени дистанционно от домовете им. Всички също така представиха подготвени предварително изявления в комисията. 

Въпреки че компаниите оперират на различни пазари, според Сислайн всички те са платформи, които контролират „гърлото на централен канал за дистрибуция“ за икономиката в интернет – за търговията на дребно, за приложения или информация.

Още по темата

„Те могат да начисляват огромни такси", казва Сислайн, „налагайки договори на бизнес партньори или получавайки ценни данни от хората и компаниите, които разчитат на тях“. Те злоупотребяват със своя размер и технологичното предимство, за да осигурят своето господство.

Подробните обвинения са много различни в зависимост от групата и варират от сделките на Amazon с малките търговци на дребно, през рекламния бизнес на Google до модерирането на платформата на Facebook. Защитата им срещу обвиненията на политиците си приличат обаче в три широки линии:

1. Нашите клиенти ни обичат

99 процента от клиентите на iPhone са доволни от устройството си, заяви в изявлението си изпълнителният директор на Apple Тим Кук. Другите компании на подсъдимата скамейка също имат подкрепата на своите клиенти до голяма степен, както редовно показват проучванията.

Всъщност имиджът на мудния, антиклиентски настроен монополист, който разчита и почива на силите си, съвсем не пасва на технологичните компании - в края на краищата с интелигентните високоговорители, по-бързата логистика или очилата за виртуална реалност те продължават да се развиват постоянно, вместо да предлагат по-лоши услуги на по-високи цени.

В подготвеното си изявление Джеф Безос заяви, че очакванията на неговите потребители налагат постоянни иновации. „Доверието на клиентите се печели трудно, но се губи лесно“, каза той.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Microsoft обяви кога ще пусне своя "Netflix за игри"