Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Председателят на Alphabet не е убеден, че Google трябва да влезе пак в Китай

Сундар Пичай обаче има ясна стратегия по този въпрос, която продължава да следва

Председателят на Alphabet не е убеден, че Google трябва да влезе пак в Китай

Снимка: Архив Ройтерс

Председателят на Alphabet Джон Хенеси твърди, че не е сигурен в стратегията на най-важния директор на компанията, пише Bloomberg.

Хенеси посочва, че не е сигурен, че ще е по-добре Google да пусне цензурирана търсачка в Китай – ключова цел, която главният изпълнителен директор Сундар Пичай си е поставил.

"Въпросът, който изниква в ума ми и с който имам проблем, е дали е по-добре да предоставим на китайските граждани прилична, способна търсачка, дори и да е ограничена и цензурирана в някои случаи, или търсачка, която не е много добра? И ще подобри ли това качеството им на живот“, коментира Хенеси за Bloomberg.

Запитан дали Google може да донесе повече на Китай, дори и с цената на компромис, той посочва: „Не знам отговора на този въпрос“.

"Всеки, който прави бизнес в Китай, прави компромис с част от своите основни ценности“, твърди Хенеси. „При всяка една компания е така, защото законите в Китай са доста по-различни от тези в нашата собствена страна“.

Google се оттегли от континенталната част на Китай през 2010 г., когато основателите Сергей Брин и Лари Пейдж решиха, че премахването на спорни линкове от резултатите в търсачката по искане на Пекин е неприемливо. Но през 2016 г. малък екип, включващ Пичай, започна работа по свързани с Китай проекти, в това число по програма, известна с името Dragonfly. Тя има за цел да върне търсачката на Google обратно в страната.

Още по темата
Плановете включваха протоколи за цензуриране на резултатите така, както се харесва на правителството, ограничаването на някои термини и уверяването, че потребителите, търсещи информация за качеството на въздуха, ще получават само данни, одобрявани от Пекин. Пичай определи тези усилия като експериментални, но те предизвикаха истинска буря вътре и извън компанията.

Хенеси, който е бивш президент на Станфордския университет и автор на книгата „Leading Matters”, твърди, че Лари Пейдж „наистина прави каквото поиска“ и „се опитва да играе роля на човек, насърчаващ иновациите“.


 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Web Google интернет в Китай

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 3 години
Няма профилна снимка
Парите са си пари, а всеки американец е цар да намери оправдание за компромисете с "ценностите"- така, че по-скоро ще има Google в Китай. Както ще има и голяма сделка за оръжия със Саудитска Арабия.

Още от Web
Disney+ влиза и в България през лятото