Изминаха две години откакто Златан Ибрахимович игра за Швеция, но сега привлича също толкова внимание на Световното първенство по футбол, докато неговите съотборници се борят за купата в Русия, пише Bloomberg.
Бившият капитан на националния отбор се появява на десетки реклами по шведската телевизия, за корпоративни играчи като Samsung Electronics, веригата аптеки Apoteket и за компанията за залагания, на която е съсобственик – Bethard Group Affiliates.
Нито един от тях не е сред официалните спонсори на Световното първенство или на шведския отбор. Те разчитат на еуфорията около престижния турнир. Тази тактика е известна като „маркетинг от засада“, в рамките на която компаниите използват знаменитости, теми или изображения, за да накарат аудиторията да направи асоциация със събитие, но без фирмата да плаща такса на организаторите.
В една от рекламите на Bethard Ибрахимович е облечен като футболен фен с жълта тениска, която изглежда като официална, но не е такава. В рекламата на Samsung Ибрахимович се намира в басейн, когато получава обаждане по своя часовник Gear S3 от „Яне“, ясна препратка към треньора на шведския национален отбор Яне Андерсън.
"Ако можете да създадете кампания за Световното първенство без да сте официален спонсор на FIFA, на шампионата в Русия или на националния отбор, защо ви е да купувате скъпи права?“, коментира Магнус Беглунд, бранд консултант по спонсорства.
Автобуси, билбордове
Усмихнатото лице на Ибрахимович грее от автобуси и билбордове в Стокхолм тази седмица. Той се появява и в три реклами по Шведската телевизия, които заемат по-голямата част от рекламното време при сблъсъка между Англия и Тунис на 18 юни. Рекламите са позиционирани добре и във Facebook и YouTube.
"Днес има толкова много платформи за реклама, че е по-лесно заобикалянето“ на официалното спонсорство, посочва експертът в интервю по телефона.
"Маркетингът от засада“ е постоянно предизвикателство за организации като FIFA, която получава почти цялата си печалба от Световното първенство по футбол. В най-сериозните случаи компаниите използват маркетинг, който заблуждава потребителите, като ги кара да вярват, че рекламодателят е официално свързан със събитието.


Зеленски между войната, вътрешния натиск и борбата за оцеляване на Украйна
Турският печат за протестите у нас: Мислеха си, че ще преминат към еврото и ще живеят добре!
Според мирния план на САЩ: Украйна да се присъедини към Европейския съюз до 1 януари 2027 г.
Какво ще е времето през уикенда?
Шумен и Варна приемат събития по проекта Her World, Her Rules този уикенд
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
България вероятно няма да получи по-добър кредитен рейтинг скоро след еврото
Rivian залага големи надежди на новия AI чип, част 2
Rivian залага големи надежди на новия AI чип, част 1
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Вучич с демонстрация: Качи се на градския транспорт в Ниш ВИДЕО
Sora в Холивуд: Disney ще инвестира $1 млрд. в OpenAI
Полският министър на отбраната: Да създадем "бомбена банка" в НАТО
Мальовица открива зимния сезон в неделя
Русия не иска "конкурентно съвместно съществуване"