IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как електромобилите ще се отразят на сектора на услугите?

По-малкото части може да доведат до спад на приходите за търговците с 35% или с около 1300 долара

23:06 | 10.03.20 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Преходът от традиционния двигател с вътрешно горене (ДВГ) към електрически коли се отразява не само върху количеството вредни емисии: това ще повлияе значително върху техническото обслужване на автомобилите. В електрическите превозни средства има само една пета от частите, използвани в колите с ДВГ, както и почти никакво масло, така че типичният търговец на автомобили ще претърпи спад на приходите от услуги с 35% или с около 1300 долара. Такива данни посочват специалистите от Autoblog след сравняване на сумата за поддръжка на бензиновите автомобили и електрическите модели за последните 5 години, съобщава Automedia.bg.

Смяната на масло и накладки (съответно 24% и 5% от всички операции по поддръжка на американския пазар) намаляват или напълно отпадат при преминаване към електромобили. Колите на ток често използват процес, наречен регенеративно спиране, който забавя автомобила, като същевременно пести енергията от батерията. В същото време експертите отбелязват и значителни икономии при спирачните накладки: някои автомобили Toyota Prius все още работят с първия си комплект накладки след повече от 160 000 навъртени километра, докато стандартната подмяна при коли с ДВГ става след 50-60 000 км.

Един от бенефициентите на прехода към електромобилите ще са производителите на гуми - всяка година колите изминават все повече и повече километри. В САЩ например, това за 5,23 трилиона км годишно, като разстоянието се увеличава с около 1% на година. Тъй като сега собствениците притежават един автомобил средно 11,1 години, това води до увеличаване продажбите на нови гуми. Друг важен лост за ръста в търсенето на гуми е вторичният ефект от силовото задвижване: гумите при електрическите автомобили се износват много по-бързо от колите с ДВГ. Причината е, че са по-тежки и максималният въртящ момент настъпва почти мигновено. Например, някои собственици на Tesla сменят гумите си едва на 16 000 км.

Развитието на електромобилите влияе и върху честотата на подмяната на стъклата, а решаващите фактори тук също са увеличаването на средногодишния пробег и възрастта на колата. Чистачките, течността за тях, фаровете и крушките също могат да бъдат отнесени към тази категория, защото са все по-обвързани с технологии като сензори и камери. Тъй като повече превозни средства получават сензори за усъвършенстваните функции за подпомагане на водача, те няма да работят, ако не се поддържат чисти.

Електрическите автомобили имат и по-високи изисквания към охлаждане. Те трябва по-добре да охлаждат салона, като се опитват да не повлияят върху пробега на колата. Първата защита срещу загуба на топлина са по-ефективните стъклени конструкции и материали. Видимостта пък е една от най-интересните области за иновации и инвестиции. Честно казано, тя винаги е била основен аспект на доходи за доставчици като Valeo и химическите компании, които продават течности за чистачки, например.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
dikens15
преди 4 години
Тъ пак
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
dikens15
преди 4 години
Тогава не е имало еко темата *** ак такъв, мисли малко!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
dikens15
преди 4 години
Много ясно как ще се отрази- който се прецака да си купи ще има по- малко пари за каквото и да е било друго, то това е много ясно( а до някъде и целта на цялото мероприятия). И спрете с тия плитки внушения, че ще дадем повече пари за еко, но ще спестим от накладки и масло това са пълни тъпотии!!! Дори самият факт, че тамагочито трябва да му търся контакт на 100/200 км и да го чакам да се зарежда насред пътя е меко казано изнервящ. Да не говорим, че ало му махнат субсидиите никой няма и да го погледне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 4 години
а коя беше най-голямата еко-измама в предишните 1000 години, че ми стана много любопитно ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
Mechkata
преди 4 години
Въх, на търговците печалбата им щяла да спадне....обявете световен траур, дайте им държавни субсидии, ордени стара планина, потупайте ги по рамото, по един остров в Тихия океан им подарете...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
mrynmryn
преди 4 години
Скъпи са да, но чак суперскъпи... Ако им махнат митата и ги освободят от ддс, една тесла ще е 50к, колкото модел на Шкода с екстрите. Батерията издържа около 350км, което е достатъчно, ако ти трябва кола за града или близки градове. Аз не бих я нарекъл "еко", освен ако у вас нямаш соларни панели. За мен най-голямото предимство е липсата на шум. Всеки пренебрегва това, но шумовото замърсяване за мен си е истински проблем в големите градове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 8
be_google
преди 4 години
днешните електромобили са най-голямата еко измама от 1000 г насам!!!!не само минават по 100-200 км, ами и са суперскъпи и предимно внос от САЩ, които освен с дистрибуция на кутайски джаджи не моат се пафалат с кой знае какво.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още