Три сигнала до Прокуратурата за нередности с предстоящи сделки с имущество на БДЖ са подали от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, съобщават от организацията.
Единият стигнал е за обявения на 19 декември търг за 50 локомотива и мотриси, собственост на държавните железници. Тръжните цени са от 80 хил. лв. до 215 хил. лв. За продажба са пуснати и два теснопътни дизелови локомотива.
От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт твърдят, че същите модели електрически и дизелови локомотиви и мотриси като обявените за продан продължават да се експлоатират в германските, чешките, словашките, румънските, латвийските и руските железници. Според тях обявените за продажба машини са годни за употреба.
"За продан е обявен и последният чешки локомотив "Шкода" от серия 42, който уж трябваше да стане музеен експонат, тъкмо в годината, когато трябваше да се чества 50-годишнината от първата му доставка в България", пише в съобщението на организацията.
Вторият сигнал е за търг на няколко апетитни имота, които се планира да бъдат продадени до 29 декември. Справка на Регистъра на публичните продажби показва, че един от тях е хижа "Родина" в близост до "Златните мостове" на Витоша, която е със застроена площ от 690 кв. м. и разгъната застроена площ от 2 500 кв. м. В парцела влизат триетажна сграда за настаняване на гости, двуетажни постройки, складови и сервизни помещения. Обявената начална тръжна цена е 1,41 млн. лв.
Друг имот, който ще бъде продаден след наддаване, е почивна станция в град Банкя със застроена площ от 945 кв. мв. и разгъната площ от 2 121 кв. м. В сделката влизат няколко сгради за настаняване, обслужващи и складови помещения. Парцелът и прилежащите към него постройки са обявени за 1,16 млн. лв.
Сградата на Транспортна полиция в непосредствена близост до Централна гара в София също се продава. Началната цена е 1,43 млн. лв.
Третият сигнал на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт касае процедура за оценка на активи на БДЖ "Товарни превози" - имоти, определяни като "неоперативни активи" и 1 452 товарни вагона под особен залог. Договорите с независими оценители са сключени на 7 декември тази година.
Според организацията кризата в БДЖ се дължи на пълната абдикация от страна на управляващите от управлението на БДЖ. "Дружеството буквално е принудено да се самоизяжда и унищожава активи, закупени и построени с парите на данъкоплатците, като част от сградите са изградени още преди 1944 г.", пише в съобщението.
От инициативата настояват да се спрат всякакви сделки с имущество на железницата до избора на ново правителство, а след това те да бъдат включени в общ публичен регистър и да се потърсят възможности за успешна и ефективна експлоатация на подвижния състав и сградите.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате