Тази година очакваната сума за коледен подарък на човек от тесния семеен кръг (родители, деца, братя и сестри) ще бъде между 16 и 50 лева. Това показват данните от проучване на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com. Българите имат намерение да купят подарък на 3-4 души от този кръг, като средната стойност на подарък за най-близките достига 44 лева.
Средна стойност на подарък за хората от широкия семеен кръг (племенници, братовчеди и др.) e 40 лева. За приятелите отделената сума на българските интернет потребители за Коледа е средно 26 лева, за колеги – 21 лева. Общо за всички групи средната стойност на покупка за Коледа е 39 лева.
През 2015 г., 73% от активните потребители на интернет, които подаряват подаръци на приятели, предвиждат за покупки по-малко от 30 лева, а делът на планиращите да похарчат повече от 100 лева на човек е едва 3%.
По отношение на купуването на подаръци по-голямата част от интернет потребителите (86%) ще се съсредоточи главно върху тесния семеен кръг, а всеки втори активен потребител на интернет се готви с подарък за коледния празник и за още поне една друга група. Интересно е, че докато подаряването на подаръци на приятели се планира от почти една трета от потребителите (29%), по отношение на широкия семеен кръг делът на готвещите се да ги зарадват за празниците с подарък е само 18%.
Данни от проучването показват, че 86% от българите ще купят подаръци за Коледа от електронни магазини, 39% ще го направят на място в молове и търговски центрове, 25% ще отидат в обикновен или специализиран магазин, а 18% ще купят подаръци по интернет от частни лица или аукциони.
Българските потребители, пазаруващи в интернет по време на коледния период тази година, планират да направят 3-4 покупки на различни видове продукти, показват данните от проучването. Най-често това ще са дрехи (55%), козметика (50%), потребителска електроника (34%), детски играчки (33%), мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%), накрая книги (29%) и компютърни устройства (28%).
Тази Коледа средностатистическият активен потребител на интернет се очаква да купи подаръци за около 5 души на обща стойност от 200 лева. При едно средностатистическо четиричленно семейство пазаруването на коледни подаръци може да обремени бюджета на домакинството с около 310-315 лева. В тези изчисления не се включват разходите за празничното меню или коледната елха.
Сред различните източници активните потребители използват преди всичко интернет за събиране на идеи (80%).
След интернет следващите двата най-популярни източника на информация са разглеждането в магазини (34%) и вестниците с промоции и реклами на магазините (26%). Изненадващо е, че въздействието на списанията, брошурите и радиото е най-малко върху активните потребители на интернет - само между 3% и 8% от тях са посочили, че за тях това е важен канал за идеи.
Почти 90 на сто от българските потребители търсят идеи за коледни подаръци чрез интернет търсачки (Google, Bing и други), 54% от тях се доверяват на сайтове за сравнение на цени и продукти, 45% се обръщат към имейл бюлетините на магазините, 39% търсят в социалните мрежи (Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter), една четвърт (25%) гледат асортимента на онлайн магазините, а 23% от потребителите се доверяват на написаното във форумите.
Основен критерий за избор на интернет магазин за покупка на коледни подаръци е надеждността на дадения магазин (78%), заедно с цените на продуктите (78%). Сред другите критерии са резултатите в сайтовете за сравнение на цени (62%), режимът за доставка и получаването на артикула (62%), както и онлайн отзивите за продуктите (59%) от други потребители.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 10 години http://blog.pazaruvaj.com/2015/11/интернет-потребителите-за-предколед/ с инфографиката на проучването в оригинал отговор Сигнализирай за неуместен коментар