84% от българските работодатели декларират намерение да раздадат коледни бонуси на служителите си. За сравнение, миналата година подобни намерения са заявили 83% от директорите на фирми. Това показват данните от проучване на Българска стопанска камата (БСК), проведено в периода 10-30 ноември. Анкетираните предприятия са 682.
Около 74% от компаниите ще дадат финансов стимул на служителите си, а всеки десети работодател ще зарадва работниците си с подарък (11%). Около 10% от фирмите ще предоставят ваучери за храна и напитки, а едва 3% ще изпратят персонала си на почивка, като вид бонус.
За сравнение, през 2015 г. финансовият стимул беше предпочетен от 56% от работодателите, а 32% заложиха на фирмените подаръци, уточняват от БСК. Без промяна спрямо предходната година остава процентът на работодателите, които предвиждат за служителите си ваучери за храна/напитки или за почивка.
От предпочелите финансовия стимул преобладаващата част (88%) предвиждат той да е в размер от 20 до 50% от месечната работна заплата на заетите, а останалите 12% от работодателите са по-щедри и са решили да отделят
бонуси в размер до 75-100% от възнаграждението на работниците. Нито един от анкетираните не възнамерява да дава бонуси, по-големи от една месечна работна заплата, докато през 2015 г. 3% са декларирали такава готовност.Като цяло през миналата година работодателите са били по-щедри, тъй като тогава всеки пети (общо 24%) е бил склонен да възнагради работниците си със 75-100% от месечното им възнаграждение, пише още в изследването на БСК.
Според данните добрите финансови резултати на фирмата са ключова предпоставка за работодателите, когато планират коледни стимули за своите работници. 48% от анкетираните отговарят именно по този начин на въпроса „При какви условия бихте дали коледни бонуси?“. Други 34% са на мнение, че бонуси трябва да се дават след внимателна преценка на приноса на всеки работник, а 17% биха зарадвали работниците си, независимо от финансовите резултати на фирмата. Едва 1% от анкетираните твърдят, че при никакви условия не биха дали коледни бонуси.
Спрямо 2015 г. пропорциите в отговорите се запазват, като единствено сериозно се увеличава делът на работодателите, готови да стимулират работниците си независимо от финансовите резултати.
Най-честият мотив за раздаване на коледни бонуси (за 43% от анкетираните), е да бъдат поощрени добрите служители, а 15% от анкетираните виждат в това възможност за сплотяване на екипа.
Всеки пети работодател планира бонуси, за да спази традициите на фирмата, а 16% приемат този жест към служителите като форма за подобряване и съхраняване на фирмения имидж. Едва 1% от анкетираните използват бонусите за намаляване на облагаемата печалба на фирмата. Също 1% са и работодателите, които принципно не одобряват раздаването на бонуси. Аналогични са били пропорциите и през 2016 г.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО