Една от мерките срещу замърсяването на въздуха може да е забраната да се регистрират коли без катализатори като мярка срещу замърсяването на въздуха. Това стана ясно от изявление на министъра на околната среда и водите Нено Димов при откриването на Осмия Национален зелен форум 2017 – Екоиновации и градска среда, организиран от сп. „Мениджър“.
Ако бъде решено вече регистрираните коли да бъдат задължително оборудвани с устройствата, това ще означава принуда за инвестиция и ще последва проблем, обясни министърът.
Той посочи, че работната група със заместник-министри на околната среда, вътрешните работи и транспорта трябва да решава проблемите с основните замърсители на въздуха - битовото отопление на дърва и въглища, автомобилният транспорт и индустрията.
„Първото, което със сигурност трябва да се свърши и вероятно това ще бъде в рамките на тази година – коли, които нямат катализатор да не могат да минат през първа регистрация. В момента системата на КАТ не разполага с този тип апаратура да мери. Първата регистрация минава безпроблемно. Когато първата регистрация е минала, е изключително трудно... да спреш една кола, която няма катализатор“, каза Нено Димов.
После той уточни пред журналисти: „Нека да не изпреварваме събитията. Искам да получа цялостна картина върху ситуацията със замърсяването на въздуха, затова и направихме тези работни групи. При всички положения не сме предвидили в бюджета (за тази година) снабдяването на техническите пунктове с анализатори, ако са необходими“.
Запитан дали трябва да са конкретните мерки по отношение на автомобилите той каза, че отговорът за мерките трябва да дойде от работната група и от проект, който се реализира в момента с помощта на Световната банка.
Екоминистърът припомни, че общините с 3 млн. лв. трябва да обновят и да разработят планове срещу замърсяването на въздуха, а след това ще могат да кандидатстват с проекти за около 115 млн. лв.
Що се отнася до процедурата на ЕК срещу България за замърсяването на големите градове с фини прахови частици (ФПЧ) министърът каза, че страната е осъдена „на първо четене“ и чакаме официално писмо през есента. След това ще плащаме глоби, ако не постигнем напредък.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
преди 8 години Най-после една смислена идея, да могат да се регистрират само коли с катализатори и то работещи, което няма да е проблем да се проверява в пунктовете на КАТ при прегледа на канал. Време е да сложим край на камарите с трошки на по 20г. които нашенеца все иска да кара и да накараме хората да си купуват по-съвременни возила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар