Постъпленията от акциз върху бирата през 2016 г. са 81,3 млн. лева, което е с 5% повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ), като се позовават на данни на Агенция "Митници".
Платените акцизи от пивоварния сектор през миналата година са с 4 млн. лева повече.
Пивоварите отбелязват активен инвестиционен процес, ръст в продажбите, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура.
През 2016 г. капиталовите инвестиции на всички членове на Съюза са близо 43 млн. лева. Парите са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.
През 2016 г. членовете на Съюза на пивоварите – ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД и „Ломско пиво” АД, общо са реализирали 5,1 млн. хектолитра бира, което е с 2,5% повече от продажбите им през 2015 г.
Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5% (срещу 60% през 2015 г.) и увеличаване на дела на кеновете - с 13%. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24% и на наливното пиво (кегове) с 5,5%. В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4% е отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93% от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни.
„Реализираните от членовете на СПБ количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години. Продажбите се доближават до обемите им от 2007 и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша. Тогава бяха отчетени 5,3 млн. хектолитра бира продажби на членовете на СПБ, но при действащи към онзи момент 9 пивоварни. Индустрията като цяло бележи устойчиво развитие“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението.
През 2016 г. членовете на сдружението обогатяват портфолиото си с нови продукти. Пивоварите са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира след инвестиции за обновената гама бутилки, кенове, етикети и капачки.
По данни на НОИ през изминалата година в икономическа дейност „Производство на пиво и малц“ работната заетост е 2400 човека. От тях с най-висок брой са техниците и приложните специалисти – 890, машинните оператори и монтажистите са 560, а ръководният състав и висококвалифицираните специалисти са общо 510. За изминалата година средният осигурителен доход в бранша е 1350 лева.
На Общото събрание на СПБ е отчетено, че пивоварният бранш продължава активно да инвестира в инициативи за социална отговорност. През 2017 г. продължава информационната кампания за качествата на категорията и ефекта от умерената консумация на бира.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29