Недоволните служители от обслужващия чистотата на Летище „София“ персонал протестират срещу бъдещата концесия на аеропорта, но изнасят неверни факти за дейността на летищния оператор. Това обяви ръководството на летището, като заяви, че по никакъв начин не иска да ограничава правата на работниците, но не желае да се манипулира общественото мнение.
Веселин Пейков, председател на борда на директорите на "Летище София", съобщи факти, които показват защо печалбата на аеропорта пред 2007 година е била над 21 млн. лева, през 2008 г. – над 30 млн. лева, а през миналата година пада до 5,580 млн. лева.
Причината според него е, че част от бизнеса е взета от други наземни оператори при засилена конкуренция.
„Докато през 2007 г. обслужването на един самолет струваше близо 1200 евро, сега тя е над три пъти, да не кажа четири пъти по-ниска. Делът на Летище „София" в наземното обслужване на самолетите за 2016 година е 44%, а при пътниците – 42,3%. Другите наземни оператори Swissport и Goldair Handling държат съответно 38,1% и 17,9% от обслужването на самолетите и 41,2% и 16,3% от обслужването на пътниците", аргументира се Пейков.
Той обори и други изнесени факти за зареждане с горива и напомни, че Летище „София“ не е производител на гориво, всички доставки минават през борса и през обществени поръчки, затова процентният дял в наземното обслужване на горива е едва 6,9%, докато „Лукойл Ейвиейшън България“ взема съответно 75,1%, а Swissport – 18%.
„Правим така, че нашият оператор да печели максимално, а инвестициите са от летищните такси, които са разходно-ориентирани и не носят печалба“, посочи Христо Щерионов, изпълнителен директор на Летище „София“.
Веселин Пейков напомни, че по-рано само приходите на летището от такси са формирали печалбата, но сега не е така.
Той е категоричен, че недоволството на служителите е необосновано, защото въпреки облагите, които те ползват, жалбите за чистотата само за миналата година са 81.
„Недоволните служители не идват да говорят с нас. Издръжката на една чистачка на работодателя излиза близо 1640 лева с ваучерите за храна, с картата за градски транспорт и бонусите за Коледа и Великден“, пресметна Пейков.
Според него служителите, които отговарят за хигиената на аеропорта, са поставили рекорд по представяне на болнични листове, като най-активно са се разболявали през летните месеци. Само за миналата година броят на чистачките на двата терминала на летището варира между 77 и 92, като ползваните от тях болнични са за 3280 дни, се вижда от справка, представена от аеропорта.
Пейков е убеден, че те не могат да бъдат уволнени заради подписания колективен трудов договор, както и поради факта, че някои от тях са с ТЕЛК.
„Съгласно действащото трудово законодателство не може да се оспорва болничният. Днес на терминалите като работна смяна трябваше да има 12 чистачки, но са само седем, другите са в отпуск и болнични, като един от болните е сред протестиращите“, каза Пейков.
Посланието на ръководството на Летище "София" към протестиращите е да са коректни и да чистят така, че пътниците и служителите да са доволни от работата им.
Пейков не иска да се обвинява ръководството на аеропорта, че не защитава интересите на хората. Той припомни, че в началото на миналата година беше прекратен договорът с външна фирма, която изпълняваше дейности по чистотата, както и че заплатите на работниците през 2016 година бяха вдигнати с 8%.
Investor.bg напомня, че преди десет дни Министерството на транспорта за пореден път удължи срока за концесията на Летище „София“. Срокът за получаване на оферти е до 17 часа на 19 май 2017 г., а отварянето на предложенията ще се състои на 22 май от 11 часа.


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
преди 8 години БХ да се оправя с чистачките бе! отговор Сигнализирай за неуместен коментар