Цената на тока няма как да стане по-ниска, ако държавата го доставя, коментира бившият енергиен министър Трайчо Трайков в сутрешния блок на „Нова телевизия”.
„Докато ЕРП-тата бяха държавни, те прибираха 25% от крайната цена на тока, а сега този процент е 5. Признатите разходи бяха 25%, сега са 10%”, припомни бившият енергиен министър. Държавното ЕРП не е успяло и да събира дълговете си в ромските махали и непрекъснато е имало оплаквания от страна на потребителите, че покриват и тези разходи.
Но всъщност цената на тока може да не е най-сериозният проблем за крайните потребители и за България като цяло, стана ясно още от думите на Трайков.
„Докато страната не остане без ток, на взимащите решения няма да им дойде акълът в главите”, допълни той. Според него с ограничаването на инвестициите електроразпределителните дружества икономисват от поддръжката и всъщност това поставя под заплаха доставките на ток.
При отнемането на лицензите, държавата ще назначи специален управител, който да ръководи дейността на дружеството. В същото време обаче мрежите са частна собственост на електроразпределителните дружества. В този случай, стигне ли се до национализация, „държавата трябва да плати милиарди, за да придобие собствеността на мрежата”, обясни още Трайков.
Бившият министър беше категоричен, че липсва равнопоставеност в системата – НЕК ще фалира, ако дружествата не й платят за един месец, а самите дружества от 20 месеца очакват НЕК да им плати задълженията. Според него ДКЕВР постава в невъзможност за нормална дейност и ЕРП-тата, и НЕК.
Държавната енергийна компания всъщност има над 2 млрд. лева задължения и не дължи пари само на ЕРП-тата, а и на производителите на енергия.
Тук можете да следите развитието на кризата с електроразпределителните дружества


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
преди 11 години В този случай, стигне ли се до национализация, държавата трябва да плати милиарди, за да придобие собствеността на мрежата, обясни още Трайков.==========================================================Какви "милиарди" ве, момче!?! Продадени са за няколко милиона, за толкова е ще се изкупят...евентуално. Ясно е обаче, че всичко е просто предизборен прах, и нищо такова няма да се случи... за съжаление! Тия 240 разбойника не разбраха ли, че хората отдавна поумняха и никой не се връзва на плоски ходове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години кат нямате пари - ще ходите на площада да сваляте червените меринджей , че се *** агейн отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ами като няма пари, да си одим на село и да си палим свещите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар