В България липсва съвременен винен маркетинг, но се изгражда винена култура. Образованието по винен маркетинг изисква финансова инвестиция, много четене и много дегустиране. Това коментира виненият консултант Яна Петкова, която беше един от лекторите на шестата конференция "Образование и бизнес", организирана от Bulgaria ON AIR с подкрепата на Bloomberg TV Bulgaria.
„Професията винен консултант е с голям потенциал, но не е позната в България. Какво означава да си едновременно винен консултант, дегустатор и журналист – трябва да познаваш историята, географията, климата, законите и вината от всеки винен район, от всяко винено кътче по света. Да знаеш как да да дегустираш и да оценяваш вината като качество, пазарна стойност и живот, наречен потенциал. Да можеш да правиш маркетингови анализи за сегашни и бъдещи пазарни тенденции и да обичаш истински виното“, коментира Петкова, която притежава диплома от WSET - британска образователна институция, световен лидер в образованието в света на виното и спиртните напитки.
По думите ѝ WSET е малко позната в България, но е престижно учебно заведение, което е стандарт за най-доброто световно образование в бранша.
В него през учебната 2015/2016 година 72 хиляди кандидати са държали изпити от различни нива на WSET по света, а 250 дипломанти са завършили и получили дипломи през миналата година.
„Образованието по винен маркетинг може да бъде кауза и награда”, убедена е Петкова.
Според нея българското вино никога не е било толкова добро, колкото към сегашния момент.
“То има нужда от адекватно представяне в обществото и на световния винен пазар, което виненият маркетинг може да му даде, за да може то отново да намери своето място на винената карта на света. Професията е за хора, за които каузите имат значение", посочи консултантът.
Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
ЕС постигна споразумение за намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Какъв е прочитът на бизнеса за новата версия на бюджета?
Общинските съветници от ИТН - Свищов подадоха оставка
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"
преди 8 години В моята фамилия вино винаги се е пило, главно червено.Дядо ми правеше виното в каци и бурета още от неговия дядо, т.е. мой пра-прадядо.Гордо продължавам традицията, всяка година залагам 200-300-400л. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В БГ данните са винена култура са от времето на траките.Само по времето на хан Крум са били коренени лозите.Което най-вероятно е само слух, защото той 'караше да пият от нея (чашата) вождовете...' не вода, предполагам.Горбачов също имаше идея да корени лозята, но бай'Тошо не я прие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар