Новият iPhone 6s и 6s Plus се появиха в магазините в петък, като стотици фенове на марката и дори робот посрещнаха новите телефони в Сидни за началото на глобалните продажби, предава Ройтерс.
Анализаторите очакват базираната в Купертино, Калифорния, компания да успее да продаде между 12 и 13 млн. броя от телефона си през първия уикенд. При пускането на iPhone 6 през миналата година бяха продадени 10 млн. броя, но тогава Китай – най-големият пазар на смартфони в света, бе изключен от първата вълна на продажбите.
Сред първите, които успяха да вземат новия iPhone в студения и дъждовен Сидни, бе и робот на име Луси, който е направляван дистанционно от маркетинг експерта Луси Кели.
„Аз очевидно трябва да съм на работа и имам да уреждам куп неща, така че не мога да си позволя да прекарам два дни на опашка. Ето защо шефът ми на работа ми предложи да взема един от нашите роботи и да го използвам да ми пази мястото на опашката“, пояснява тя чрез връзка с iPad, монтиран на „главата“ на подвижния робот.
Фенове на Apple в целия свят – от Сан Франциско до Лондон и Сидни, се редяха на опашки от няколко дни, за да са сред първите, снабдили се с новите апарати. По-рано този месец технологичният концерн обяви, че предварителните поръчки са напът да минат рекорда от миналата година.
"Реакцията на потребителите към iPhone 6S и iPhone 6S Plus е много позитивна и предварителните поръчки този уикенд бяха много силни по целия свят“, коментира говорителят на концерна Труди Мюлер. По думите ѝ търсенето на по-големия iPhone 6S Plus е „изключително силно“.
Apple се възползва от инерцията, запазена от бума в продажбите на миналогодишните iPhone 6 и iPhone 6 Plus. Въпросът, който стои пред компанията, е дали ще успее да поддържа толкова силно търсене и на най-новите си телефони.
Анализаторите коментират не само това, което Apple казва, но и всичко, което премълчава. Миналата година компанията заяви, че е получила заявки за 4 млн. смартфона в първите 24 часа от старта на поръчките. През тази година компанията не е обявявала подобни данни.
Тони Саконаги, анализатор на Sanford C. Bernstein, твърди, че пропускането на данните за представянето през първия ден повдига въпроса дали първоначалните поръчки тази година не са по-ниски от миналогодишните. Apple отказва да коментира твърденията на Саконаги.
Флагманът на Apple – iPhone, генерира почти две трети от приходите на американския гигант през последното тримесечие. Пуснатият на пазара през 2007 г. iPhone е най-добре продаваният продукт на Apple досега.
Вижте повече в галерията на Investor.bg!


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната