Google планира през следващата година да създаде подразделение за автономни автомобили, което ще предлага превози под наем. Това ще бъде отделен бизнес, който ще бъде под шапката на Alphabet, разкрива източник, запознат със стратегията на компанията, цитиран от Bloomberg.
Самоуправляващите се превозни средства на Google са изминали повече от 1 млн. мили (около 1,6 млн. км) по пътищата, най-вече около Сан Франциско, Калифорния, и Остин, Тексас. Така тези градове се превръщат в логични места, където концернът да стартира услугата си, посочва източникът, пожелал анонимност.
Превозите първоначално ще се извършват на ограничени територии, като кампусите на университетите, военните бази и корпоративните бизнес паркове, допълва източникът.
Борбата за създаване на самоуправляващо се превозно средство се засили, когато стана ясно, че Google работи по конкурент на Uber Technologies, който най-вероятно е свързан с проекта ѝ за безпилотна кола.
Отправяйки предизвикателство към пионери в споделеното пътуване като Uber и Lyft, както и към традиционните таксита, Google дава ясно да се разбере как планира да печели от технологиите за автономни коли, които започна да тества през 2009 г.
През август базираната в Маунтин Вю, Калифорния, компания реорганизира бизнеса си, превръщайки се в конгломерат, наречен Alphabet. Фирмата заяви, че планира да реорганизира няколко от своите подразделения за напреднали технологии в отделни компании, които ще бъдат в портфолиото на Alphabet. В това число влизат подразделението, което се занимава с роботика, компанията за продукти за здравеопазването Verily, инвестиционните фирми Google Ventures и Google Capital, както и онлайн търсачката Google.
В момента подразделението за автономни коли на конгломерата е част от изследователското звено Google X.
През септември Google X нае Джон Крафкик, ветеран в автомобилната индустрия, който стана главен изпълнителен директор на проекта с автономните превозни средства. До момента той не е отговорил на изпратения му имейл за коментар, посочват от Bloomberg.
Когато Google обяви назначението му през септември, компанията заяви, че не планира скоро да създава отделно подразделение за безпилотни коли, макар че посочи, че то е „добър кандидат за това в някакъв момент в бъдеще“. Същевременно ръководителите на технологичния гигант заявиха, че не планират масово производство на автомобили и камиони.
Мениджърите на компанията обясниха, че са заинтересовани от автономните коли предимно заради намаляването на пътно-транспортните произшествия, които отнемат по около 33 хил. живота годишно само в САЩ.
Съоснователят на компанията Сергей Брин предположи през септември, че самоуправляващите се коли могат първо да се появят като някаква форма на услуга. Той посочи, че това може да позволи на много хора да тестват технологията.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока