Китайската технологична компания Lenovo Group, която е най-големият производител на персонални компютри в света, обяви днес, че се завръща към печалбата в годината, в която нейните продажби на персонални компютри спадат с по-бавен темп от този на целия пазар, докато потребителското търсене продължава да се свива, предава Ройтерс.
Печалбата на Lenovo е достигнала 535 млн. долара в годината до март, преобръщайки тенденцията след загубата на 128 млн. долара година по-рано. Приходите на компанията обаче записаха спад с 4 на сто до 43 млрд. долара.
Резултатите идват в момент, в който Lenovo оперира на пазара на персонални компютри, който се сви значително от навлизането на смартфоните и таблетите насам. Според компанията за пазарни проучвания Gartner глобалните продажби на персонални компютри бележат спад вече десето поредно тримесечие през периода януари-март, като се потопиха под 63 млн. бройки за първи път от 2007 г. насам.
Годишните продажби на Lenovo спаднаха с 1%, докато общият пазар се свива с 3 на сто. Пазарният дял на компанията нарасна с 0,4 процентни пункта до рекордните 21,4%. Приходите на звеното за персонални компютри и умни устройства, което носи около 70% от общите приходи, спаднаха с 2 на сто.
Компанията обвини за спада резултатите от насочването ѝ към смартфоните и центровете за данни, трудната макроикономическа среда, както и проблемите с доставките през втората половина на годината.
„Въпреки пазарните условия, които ще останат предизвикателство в краткосрочен план, групата излезе от годината с по-силна организация, която позволява по-засилен фокус върху потребителите и по-убедително продуктово портфолио във всичките ни бизнеси“, обясни председателят и главен изпълнителен директор Ян Юенцин.
Конкуренцията на пазара на персонални компютри тази седмица стана още по-ожесточена, когато най-големият китайски производител на смартфони Huawei Technologies заяви, че ще влезе на него с потребителски модели от висок клас.
Lenovo се конкурира с Huawei и в мобилния сегмент, който носи около 18% от приходите ѝ. Загубата на звеното се разшири до 566 млн. долара от 469 млн. година по-рано, макар че Lenovo твърди, че бележи голям растеж в Латинска Америка и Западна Европа.
По-малкият бизнес на компанията с центрове за данни, който включва услуги за компании и сървъри, генерира загуба от 343 млн. долара.
Изпълнителният директор заяви, че основният бизнес на Lenovo с персонални компютри остава стабилен, трансформацията на нейния мобилен бизнес тече, а фирмата увеличава усилията си да подобри своя бизнес с центрове за данни.
За трите месеца до март печалбата на Lenovo е спаднала с 41% до 107 млн. долара, а приходите са скочили с 5 на сто до 9,58 млрд. долара.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ