Intel Corp заяви в сряда, че ще стане основен спонсор на Международния олимпийски комитет (МОК). Сделката прави производителя на чипове поредната технологична компания, която вкарва своите маркетингови долари в световното спортно събитие, предава Ройтерс.
Новата сделка, която има срок до 2024 г., се случва седмица, след като дългогодишният спонсор на олимпийските игри McDonald's Corp се отказа от спонсорския си договор три години преди изтичането му, позовавайки се на промяна в приоритетите на компанията.
Финансовите условия на сделката не бяха разкрити, но източници на МОК съобщиха пред Ройтерс, че големите спонсори плащат около 100 милиона долара за четиригодишен цикъл, който включва една лятна и една зимна Олимпиада. МОК се стреми да увеличи цената на тези сделки, заявиха преди това източници.
Intel се присъединява към десетина спонсори на световните олимпийски игри, като Coca-Cola Cо, Samsung и китайската компания за електронна търговия Alibaba, която подписа договор преди шест месеца. МОК се опитва да направи Олимпийските игри по-технологично разбираеми и да привлече по-младите хора чрез своята интернет базирана телевизионна мрежа - Олимпийския канал.
Президентът на МОК Томас Бах и главният изпълнителен директор Брайън Кржанич заявиха, че спонсорството на Intel ще открие нова експертиза за атлетите, феновете и зрителите в нововъзникващи области, като виртуалната реалност.
„Ще позволим на хората онлайн да се чувстват така, сякаш са там“, заяви Кржанич по време на пресконференция в Ню Йорк.
Intel ще предостави 5G безжична технология, виртуална реалност, платформа за изкуствен интелект и дронове, които може да се използват за заснемане.
Производителят на чипове търси начини да разшири влиянието си в Азия, която се подготвя да домакинства на три последователни игри. Сеул в Южна Корея ще приеме Зимната олимпиада през 2018 г., Токио ще домакинства Лятната Олимпиада през 2020 г., а Пекин – Зимната след две години. МОК решава за домакинството на летните игри през 2024 г. между Париж и Лос Анджелис.
МОК се стреми да подписва по-скъпи сделки, докато марките се опитват да разберат дали изключителните права за спонсорство на Олимпиадата предлагат маркетинговото въздействие, което имаха в миналото. Някои компании смятат, че е много по-евтино да се работи директно със спортисти или конкретни страни, отколкото с МОК.


Честваме паметта на преподобния Патапий
Тристранката се събира днес
Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Поскъпна лифтът към Седемте рилски езера
ПП скочи и срещу Бюджет 2: Подайте си оставката преди сряда!
Симеон изненадващо промени царския си подпис
Студентите в България празнуват днес, честит 8 декември
Новият кмет на Букурещ Чиприан Чуку – рокаджия, фен на Майкъл Джордан