Автомобилният поддоставчик Magna избра Словения за построяването на новата си автомобилна фабрика, с начална инвестиция над 1,24 милиарда евро, съобщи правителството в Любляна. По информация на Automedia сред другите обсъждани възможности е била и България, където Magna вече има производство (помпи и компресори, в пловдивското село Стряма).
Когато в края на миналата година представители на правителството и на Българската агенция за инвестиции коментираха, че се надяват скоро в страната да има завършено производство на автомобили, са имали предвид тъкмо плановете на Magna, твърди информиран източник на Automedia.bg.
В крайна сметка обаче изборът е паднал върху Словения вероятно и заради активните усилия на местното правителство, което обеща на Magna 18,6 милиона евро финансова подкрепа, най-вече за изграждане на инфраструктура. Кабинетът е предоставил и 5,4 млн. евро на японския производител на електрическо оборудване Yaskawa, който изгражда нова фабрика за роботи в страната.
"Крайната цел на проекта е създаването на производствени мощности с капацитет до 200 000 автомобила годишно", се казва в правителственото съобщение. Заводът на Magna ще създаде около 400 работни места в източноевропейската страна.
Magna е канадски концерн за производство на автомобилни компоненти, чието австрийско дружество Magna Steyr в момента произвежда Mercedes G-класа и BMW Серия 5 по договор с двата германски концерна.
Заводът в Австрия обаче е натоварен до предела на капацитета си, а Magna вече има договор и за строителството на бъдещия електрически Jaguar i-Pace. Новият кросоувър на британците трябва да се появи на пазара още догодина.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 8 години Абе,хора,приемем,че не разбирам нищо,ама моля ви,обяснете ми,как срещу инвестиции от 1,24 милиарда евро,решаващи се оказват някакви си,...18,6 милиона евро,за...инфрастъруктура!Никакви други параметри не са отчетени,сякаш им е безразлично всичко дуго,освен тези мижави милиони,за "инфраструктура"!Даже и аз,дето не разбирам от такъв род "проекти" мисля,че си мирише на чистокръвен подкуп ,при това с евросредства.Ама,то и нашите асфалтостроители правят такива шашми.Изглежда словенците са излезли по-ларж от нашите циции-мошеници,затова са спечелили! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А не представлява ли този финт от страна на Словения 'нерегламентирана държавна помощ', която противоречи на правилата на Евросъюза??? Къде дремят нашите управници, та не вдигнат врява в Брюксел??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Форд имат вече завод в Румъния, няма смисъл да правят втори в същия регион. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Съветът е добър, несъмнено. Но къде е келепира за тези в министерството, дето трябва да вземат решението ?!? Какво предлагаш всъщност :-)Това да не ти е някоя нормална държава с политици загрижени за всички? Абе съобразявайте се и мислете преди да пишете... отговор Сигнализирай за неуместен коментар