Суперколите не са това, което бяха. Или поне някои от тях. Само допреди няколко години двигателите с 8, 10, 12 или 16 цилиндъра бяха задължителни за всеки автомобил с претенции да бъде суперспортен. Днес обаче подобни коли почти отсъстват от пазара, като представителите в сегмента с най-голям обем продажби използват модерни агрегати със само 6 цилиндъра.
Представяме ви четири от тях:
Porsche 911

Германският спортен автомобил е ветеран по отношение на двигателите с 6 цилиндъра. При различните версии на най-новото му поколение моторите имат различен обем, като някои са атмосферни, а други използват турбо. Общото между тях е, че имат 6 цилиндъра, предлагат висока мощност и завидни динамични характеристики.
Версията Turbo S използва 3,8-литров мотор с двойно турбо и предлага внушителните 580 к.с. и 750 Нм. Най-бързият модел в гамата - 911 GT3 RS, обаче използва атмосферен двигател с обем 4,0 литра и също 6 цилиндъра. Показателите му са 500 к.с. и 460 Нм.
Nissan GT-R

Nissan GT-R е явление на пазара. Японската спортна кола никога не е използвала голям двигател с повече от 6 цилиндъра. При най-новото й поколение обаче именно моторът доказа, че не са необходими голям обем или много цилиндри, за да бъде един автомобил наистина бърз. Доказа и още нещо - високата пазарна цена също не е задължителна.
Стандартната версия на GT-R използва 3,8-литров V6 мотор с би-турбо, който развива 570 к.с. и позволява спринт от място до 100 км/час за нищожните 2,85 сек! Има и версия Nismo, при която същият двигател вече генерира 600 к.с. И демонстрира ускорение до 100 км/час за 2,7 сек. Времето за бърза обиколна на Нюрбургринг също е впечатляваща - 7 минути и 8,68 секунди.
Honda NSX

И този японски суперавтомобил винаги е странял от големите агрегати. Но не и от високите мощност и динамика. При новото му поколение моторът е също сравнително компактен за автомобил от този ранг - 3,5-литров туин-турбо V6, но развива 507 к.с. и 550 Нм. Той е част от хибридна система и е подпомаган от 3 електромотора. Така общата мощност достига 580 к.с., а въртящият момент - 644 Нм.
Ford GT

Оригиналният Ford GT40 използва V8 мотор с обем от цели 7,0 литра. Новото поколение обаче залага на коренно различна концепция. Тя се нарича EcoBoost - новата линия мотори на Ford, които се отличават с малък работен обем, високоефективно турбо и намален разход на гориво. Въпросният мотор е V6 с обем 3,5-литра и генерира рекордните за сериен такъв мотор 630 к.с.
Това са само 4 представителя от сегмента на суперколите. Но в случая не става въпрос за честен случай, а за тенденция, която скоро ще засегне всички подобни коли. Причина затова са новите екологични норми, които изискват от производителите да предлагат все по-икономични и безвредни коли.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате