Японският автомобилен производител Suzuki Motor държи на своите първоначални планове да се освободи от участието си в бившия си партньор Volkswagen, предава Dow Jones.
Плановете няма да се променят заради сегашния спад на цените на акциите на фона на започналото мащабно разследване за предполагаемата манипулация на софтуер за измерване на вредните газове, заяви японската компания. Suzuki държи 1,5 на сто от книжата на VW. През тази седмица акциите се обезцениха с почти 25%. За Suzuki това значи нетна загуба от почти 170 млн. евро.
Говорител на Suzuki пояснява, че компанията все още не е решила кога точно ще продаде пакета си с акции.
Suzuki и Volkswagen се съгласиха да се обвържат през декември 2009 г., ангажирайки се в сътрудничество в сферата на технологиите и разширяване на развиващите се пазари, но съюзът скоро се провали. Suzuki подаде молба за арбитраж през ноември 2011 г., след взаимни обвинения.
Volkswagen например обвини Suzuki, че е нарушила съюза, закупувайки дизелови двигатели от Fiat. След четиригодишен спор съд постанови Volkswagen да продаде участието си в японската компания от 19,9 на сто. През миналата седмица Suzuki ги купи за около 3,2 млрд. евро, докато навремето Volkswagen плати само 1,7 млрд. евро за пакета. Suzuki не коментира какво планира да направи с акциите. Даниел Льоб, мениджър на американския хедж фондThird Point LLC, който също притежава акции на Suzuki,призова японската компания да анулира акциите, които закупи.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате