Американският технологичен концерн Tesla обяви във вторник, че възнамерява да прекрати безплатното и неограничено използване на мрежата ѝ за зареждане Supercharger. Промяната обаче ще се отнася само за клиенти, регистрирани след 1 януари 2017 г.
Като малка компенсация американската компания ще предоставя пакети за 400 kWh свободно зареждане от фирмената мрежа. С такъв капацитет собствениците на автомобили ще могат да изминават приблизително 1600 км годишно.
„Въпреки въведената такса, която ще се покачва постепенно до определена стойност, зареждането с електричество пак ще струва значително по-малко, отколкото с гориво”, се казва в изявлението на компанията. Tesla добавя, че всички бъдещи автомобили ще бъдат оборудвани със специален вграден хардуер, необходим за зареждане от системата Supercharge.
Промените, валидни от 1 януари идната година, няма да се отнасят за сегашните собственици, както и за клиенти, поръчали автомобила си преди тази дата и получили го до 1 април.
От Tesla споделят още, че тази промяна ще има за цел да се инвестира повече в Supercharge мрежата и по този начин да се ускори нейния растеж.
„Основният фактор, който ще окаже влияние върху променящата се такса, ще бъде регионалната цена и достъпност на електричество около всяка една наша станция", отбелязва компанията и обещава повече подробности по-късно тази година.
Повече новини за автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате


преди 9 години :) вярно, пропуснал съм го тоя коментар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Колега, прочетете и другите коментари, това вече го написах по-надолу и преди няколко дни :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Една хубава батерия за Тесла май вървеше между 10-15 хил. долара. Купуваш си резервна и я носиш в багажника. Явно теслата отпада като вариант за бат Жоро с двете деца и касетката с домати. Може направо резервна кола да си вземе и да я тегли зад теслата. Като му свърши батерията закача Теслата на теглича :)Да споменем само, че при натъпкване на тока в днешните батерии и при последващото му ползване загубите стигат до 40%, т.е. трябва да вкарваш повече ток отколкото пише на батерията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сетих се нещо - в момента една кола се зарежда с гориво до горе за около 5 минути, даже няма и толкова - 2 минути. Ако искаме да зареждаме 100КВЧ батерия за 2 минути - това се равнява на 30*100КВ = 3МВ/три мегавата!!/ да се вкарат в тая батерия за 2 минути. И това само за тая батерия. Ако се зареждат в един град като София 100 коли в един момент = това са 300 мегавата. 1/3 от пети блок на АЕЦа ни. За сравнение в най-голямата жега лятото Слънчев бряг мисля има консумация 200мегавата. Просто не ми го побира акъла какво ще стане ако едновременно в цялата страна започнат да зареждат не 300, а 30 000. Че то няма да ни стигнат и още 10 АЕЦа. Това е от страна, от друга ако някой се опита да вкара 3 мегавата в една 100КВЧ батерия.. ще получи хубава експлозия.Значи бързото зареждане отпада. Остава бавното зареждане и подмяна на батериите. Т.е. отиваш и ти сменят батерията, а не чакаш да се зареди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Батериите са 7-8К броя, всяка е 18650, демек 3,7 волтова... целия пакет пуска хиляди волтове... нещо не ти излизат сметките. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години моторът е променливотоков, магнитите тежат, четките се износват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сметките са логични, условието на задачата куца. В Хамерика напрежението е 127 волта, но не там е заровено кучето. Не вярвам някой да направи кола с напрежение над 36 волта да се мотае из нея, става много страшно. Доколкото четох е променливотоков, 400- 650 волта, вероятно монофазен (фирмена тайна). И затова теслата има вграден в мотора инвертор. Бактериите са с по-ниско напрежение, освен това са на групи клетки, общо за всички клетки 1200-1300 малки батерийки от 1,5 волта. Така че за всяка група клетки трябва по-малък ток и вероятно така работи бързото зареждане - всяка група за нея си. И тук ще има кабум тип самсунг, ама де да видим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ракетите му, спейс екс никога нема да полетът.....причина за експлозиата било, че течното гориво се охладило дотам, че се втвърдило и буууууууум! НАСА забранила полетите на хора с тез ракети, щот по сички правила требвало хората да се настанът много преди запалването на двигателите.Та, Марс ала-бала: ***. Същото го чака и с колите. Остана базовиа доход. Мошеника ше намери винаги кво "ново" и привлекателно да обещава.КУПЕТЕ СИ АКЦИИ НА МЪСК, МНОО ШЕ СА ПИЧЕЛИВШИ.МУАХАХАХАХАХАХАХА отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Какво да разяснявам, то е ясно че ние сме и хищници и вероятно ще се стигне до там да се отделят големи количества хелий а той ще се натрупва в най гоните атмосферни слоеве и това ще повлияе парниковия ефект. Затова ще трябва да се наблегне на друга технология която извлича енергия от въздуха - топлия въздух се охлажда и така. С други думи вариантите са три - соларните клетки, тези реактори за студен синтез с нисък интензитет на реакцията и клетки които да преобразуват топлинна енергия в ток и то ниски температури - 30..40 градуса по целзий, може и по ниски но се усложнява и трябва термопомпа в машината. При всички положения не може да се продължи с изгарянето на петрол и природен газ, а и няма енергия за отопление. Например в Китай ситуацията е зловеща, а ако излязат тези хора от феодализма и робовладелския строй те ще потребяват още повече..има и Индия и Африка където потреблението на човек е много ниско, но то няма как да остане завинаги толкова ниско. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Я разясни малко..."хелия който ще се отделя няма да дебалансира някога системата." отговор Сигнализирай за неуместен коментар