Германският автомобилен концерн BMW успя да неутрализира забавянето на китайския пазар, отчитайки рекордни приходи за третото тримесечие, подпомогнат от търсенето на спортните модели X и силното търсене в Европа, пише Financial Times.
За добрите продажби освен отличното представяне в Европа и Америка допринася и силният кредитен и лизингов бизнес. Председателят на Борда на директорите на концерна Харалд Крюгер заяви, че компанията е напът към нова рекордна година. „През октомври продължихме положителния тренд на продажбите“. И търсенето на дизелови коли оставало високо.
Приходите в периода между юли и септември скачат с 14% до 22,3 млрд. евро, печалбата преди данъци скача с 13 на сто, а чистата печалба – с 20,5 на сто до 1,58 млрд. евро. Финансовият директор Фридрих Айхнер обясни това от една страна със силния ръст на продажбите - BMW е пласирала 545 000 коли, или със 7% повече от преди година. От друга страна BMW е спечелила и от слабото евро, ниските цени на суровините и растящото търсене на автокредити и лизингови договори в Китай и Америка.
Анализаторите и трейдърите приветстваха данните. „Резултатът е значително по-добър от очакванията“, поясняват от DZ Bank. Преди всичко маржът на печалба в основния автомобилен бизнес изненадва положително. BMW постига марж от 8,8 на сто – значително след Mercedes с 10,5 на сто, но преди Audi с 8,0 на сто.
И по отношение на заетостта добрият бизнес дава резултат. Броят на служителите на BMW скача на годишна база с почти 7000 на 121 000.
За цялата година Айхнер предвижда „солиден“ ръст на продажбите и печалбата преди данъци, както и „значителен“ плюс на приходите. По-слаб ръст очаква от новия флагман BMW 7, малкия X1 и Mini Clubman. В Китай очаква нормализиране на ситуацията. „Очакваме там да бъде достигнато дъно“. В САЩ силният долар прави пазара атрактивен, но конкуренцията ставала по-силна.
За текущото тримесечие се очаква инвестициите да натоварят резултата по-силно, отколкото през изминалото тримесечие или миналата година. Изграждането на големия завод Спартънбърг, като най-голяма фабрика на BMW, е към края си. Освен това концернът влагал сериозни средства в развойната дейност, развивайки леки сплави, електрически двигатели и автономно шофиране.
Въпреки скандала с манипулираните тестове при VW, който разтърсва целия бранш, от BMW не виждат „промяна в държането на клиентите на дизел“. В Европа 80 на сто от клиентите на BMW предпочитат дизелови коли, а в САЩ – 6 на сто. Аферата няма „последици за продажбите на дизелите“.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате