Хонконг е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски брандове през 2017 г., показват резултатите от проучване на консултантската компания CBRE.
Следват Лондон, Дубай, Доха и Токио.
В челната десетка са още Сингапур, Париж, Москва, Торонто и Виена, а в топ 20 попадат градове като Пекин, Киев, Тайпе и дори Букурещ.
Лондон се затвърждава като град, в който международните ритейлъри – най-вече от САЩ, предпочитат да стъпят, за да установят бранда си в Европа, преди да тръгнат към експанзия на Стария континент.
Като цяло по-голямата част от глобалните търговци предпочитат региона на Европа, Близкия изток и Африка като основна дестинация за експанзия. От всички анкетирани ритейлъри 43% се насочват към този район.
Тенденцията се обяснява с желанието на търговците да разширят присъствието си на родния си континент, отколкото да гледат към локации с по-неатрактивни обменни курсове на валутите, посочват експертите.
Като цяло обаче в доклада се посочва, че глобалната експанзия на търговците започва да се забавя, тъй като те преосмислят правилната комбинация от физическо и онлайн присъствие. Най-активни остават американските търговци.
Най-активният в експанзията сегмент са кафенетата и ресторантите, които са и най-склонни да навлязат на нови, не толкова познати и не толкова зрели пазари. Разширяват се и модните брандове, като най-активни в този сегмент са марките от среден клас.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Удължителният бюджет ще бъде гласуван в ресорната комисия
Още един българин е загинал на фронта в Украйна
Европейски лидери предлагат многонационални сили като гаранция за сигурността на Украйна
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка