По Коледа моловете в Китай се сдобиват с цветна, атрактивна украса. Много от тях обаче и с украсата не привличат повече потребители. Заради активното строителство в търговския сегмент и конкуренцията на онлайн търговията много молове в страната стоят полупразни, пише Wall Street в свой анализ.
Особено видима е тази тенденция в Чунцин – най-активната строителна площадка в търговския сегмент в света. Пресищането на пазара е ясен знак за погрешните сметки на инвеститорите и дори представлява заплаха за икономиката, посочва изданието.
През последните две години инвеститорите в търговски центрове изкараха рекордни площи на пазара заради очакванията за продължителен силен ръст на икономиката и предвид разрастващата се средна класа.
В някои градове обаче строителите прекалиха. В Чунцин например на всеки човек от населението – около 30 млн. души, през 2015 г. са се падали по около 2 кв. м търговска площ, според данни на консултантската компания JLL, като строителството продължава. За т.нар. първокласни градове в Китай, в които попадат и Пекин и Шанхай, показателят е 0,5 кв.м на човек от населението.
Търсенето също не оправдава очакванията, защото много от потребителите предпочитат да пазаруват изцяло онлайн. Още преди две години онлайн търговският пазар в Китай задмина този в САЩ и се очаква да достигне обем от почти 900 млрд. долара за 2016 г. На практика това са почти половината от глобалните онлайн продажби, според оценки на компанията за проучвания eMarketer.
През 2015 г. онлайн продажбите в Китай достигат 12-13% от общия обем продажби в страната. За 2016 г. делът им нараства до почти 19%, което означава, че страната ще излезе на първо място в света по дял на онлайн потребителите от общото население.
В резултат на всички тези фактори делът на незаетите площи в търговския сегмент в Китай се увеличава главоломно, а това оказва натиск върху наемите.
Търговските центрове в западен стил започнаха да стават популярни в Китай още през 90-те години на ХХ век. Тогава най-активните строители бяха няколко големи компании от Хонконг и Сингапур, посочва изданието.
Сега и строителните фирми признават, че има сериозни рискове пред търговията на дребно. Най-сериозни проблеми изпитват класическите магазини, много от които един по един затварят врати.


По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
ЕС постигна споразумение за намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Какъв е прочитът на бизнеса за новата версия на бюджета?
Общинските съветници от ИТН - Свищов подадоха оставка
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"