Не е тайна, че Uber буквално гори пари в Китай, единственият въпрос бе колко точно. Отговорът идва от интервю на главния изпълнителен директор на компанията Травис Каланик - повече от 1 млрд. долара годишно.
„Ние сме печеливши в САЩ, но губим над 1 млрд. долара годишно в Китай", каза Каланик по време на конференция във Ванкувър, цитиран от Betakit. „Ние имаме ожесточени конкуренти, които са нерентабилни във всеки град, в който съществуват, но изкупуват пазарен дял".
Жестокият конкурент, за който споменава Каланик, е Didi Kuaidi, лидерът на пазара на таксита и споделени пътувания в Китай. Войната за финансиране между Uber и Didi Kuaidi ескалира през последните няколко месеца. Didi Kuaidi се оценява на 16,5 млрд. долара, след като компанията си осигури 3 млрд. долара през септември.
Китайското подразделение на Uber затвори собствен кръг финансиране преди около месец, но размерът и оценката не бяха оповестени. През септември компанията заяви, че е набрала 1,2 млрд. долара за своето китайско подразделение. Източници, запознати с кръга на финансиране, твърдят, че сред инвеститорите се нареждат Baidu и China Life Insurance.
„Иска ми се светът да не е устроен така. Аз предпочитам да изграждам, а не просто да набирам средства“, казва Каланик. „Но ако не участваме в златната мания за набиране на средства, ще бъдем задушени от другите, които купуват пазарен дял".
Въпреки че в момента няма актуални данни за това как се представя Didi Kauidi в Китай, към август Uber остава далеч назад.

Поне пет от десетте града, в които Uber осъществява най-много превози, са в Китай. Каланик заяви през миналата година, че Uber има 30-35% пазарен дял в Китай и потвърди, че компанията планира да инвестира 1 млрд. долара годишно в страната.
Каланик лично наблюдава експанзията на Uber в Китай, която той обяви през миналото лято за „топ глобален приоритет" на компанията. Най-гъсто населените градове в страната обещават на Uber потенциал на растеж, за който компанията може само да мечтае в САЩ. Това би трябвало да обясни защо Каланик се изказва толкова агресивно, както и предвид факта, че Китай е изключително труден пазар за чуждестранните интернет компании. Дори ако Uber никога не успее да изпревари лидера, Китай все още е доста добро място за бизнес.
Местният конкурент Didi Kauidi, който беше създаден миналата година от сливането на две конкуриращи се приложения за таксиметрови превози, доказа себе си като силен играч, който отправи предизвикателства за Uber както по отношение на операциите, така и по набирането на капитали.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
преди 9 години мазния травис не разбра ли, че няма да стане тая работа в китай? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години мазния травис не разбра ли, че няма да стане тая работа в китай? отговор Сигнализирай за неуместен коментар