Музикалната стрийминг услуга на Apple вече има над 10 млн. абонати, пише CNBC. На компанията ѝ бяха нужни общо шест месеца, за да премине тази граница, която нейният основен конкурент на този пазар Spotify успя да достигне за шест години, твърдят източници, запознати с въпроса.
Бързият растеж на Apple Music, която през юни стартира в повече от 100 страни, увеличава залозите, че стриймингът е следващата голяма крачка в музикалната индустрия - специална форма на дистрибуция, която носи надежда на музикалния бизнес след десетилетия на спад на продажбите.
“Добра новина е, че Apple успява да накара стрийминга да проработи, но това ще увеличи спада на свалянията на музика от интернет”, твърди Марк Мълиган, анализатор на Midia Research.
В момента Apple бързо расте в сферата на музиката и сегашният ѝ темп на растеж “има потенциала да я превърне във водеща музикална стрийминг услуга през 2017 г.”.
Същевременно стриймингът се превръща в основен начин за дигитално потребление на музика и се разраства бързо, докато онлайн продажбите на музикални произведения спадат. Общите онлайн сваляния на албуми в САЩ спаднаха с 9% през 2014 г., докато продажбите на отделни песни се свиха с 12% според данни на Nielsen Music. От своя страна търсенето на стрийминг услуги е скочило с повече от 50%, като за годината в платформата са били изслушани 164 млрд. песни.
Основните конкуренти на този пазар са именно Spotify и Apple. Базираната във Франция услуга Deezer има 6,3 млн. потребители. Tidal, която е притежавана от рапъра Джей-Зи, пък има 1 млн. потребители.
Spotify, чиято оценка достига повече от 8 млрд. долара, имаше 10 млн. абонати на платената си услуга и 40 млн. активни потребители на 56 пазара по цял свят през 2014 г.
След това тя успя да се разрасне значително, а през юни 2015 г. обяви, че е достигнала 20 млн. абонати на платената си услуга и повече от 75 млн. потребители, които ползват платформата ѝ всеки месец.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Лесно е да продаваш музика през iPhone... Въпросът е, че именно те интергрираха телефона с IPod-а и въведоха iTunes... По-нататък, нещата просто се случваха... Това благодарение на визията на Джобс! Защо Сони не го направиха, при положение, че имат марка за филми, музика, те измислиха уолкмена, дискмена и т.н. и до ден днешен е загадка за мен... Първия iPod e с твърд диск от Сони... ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар