Броят на потребителите на интернет в Китай вече надхвърля 700 млн., обяви правителственият Информационен интернет центът (CNNIC), цитиран от AFP.
Това представлява повече от половината интернет потребители в света. Новината се появява в момент, в който Пекин открито залага на мрежата, търсейки опции за съживяване на икономическия растеж на страната.
В края на юни потребителите на интернет в Китай са били 710 млн. Става дума за хора, които са влизали в мрежата поне веднъж през последните шест месеца. Данните показват ръст от 3,1% спрямо края на декември миналата година, освен това разкриват, че всеки втори потребител на интернет се намира в азиатската държава.
Същевременно интернет цензурата в Китай остава голяма. Достъпът до социалните мрежи Facebook, Twitter и Instagram, както и до Google и Gmail, остава забранен. Същото важи и за част от западните медии. Онлайн съдържанието на китайските медии и на форумите са обект на големи ограничения.
От друга страна Пекин залага на интернет, на иновативните стартиращи компании и на бума на онлайн търговията, за да насърчи икономическия растеж на страната, тъй като неговите традиционни двигатели (износ, тежка промишленост и производство) изпитват затруднения. В тази връзка правителството създаде амбициозен план, наречен „интернет плюс“, който има за цел да насърчи използването на мрежата и новите технологии, за да може промишленият сектор да се модернизира.
CNNIC твърди, че около 92,5% от китайските интернет потребители сърфират през мобилните си телефони.
Статистиката обаче показва, че броят на интернет потребителите в селските райони остава много малък – едва една трета от общия брой. Експертите смятат, че причината за това е, че жителите на тези райони нямат достатъчно компютърни умения или просто не проявяват интерес.
Част от технологичните компании в Китай, като инвестиционния холдинг Tencent и гиганта в електронната търговия Alibaba, се наложиха през последните години в списъка на мастодонтите в мрежата с капитализация от милиарди долари.
Това се дължи на бума на онлайн продажбите, които през 2015 г. са се увеличили с 33% до 522 млрд. евро, или близо 13% от всички продажби на дребно в страната за цялата година.
През миналата година 413 млн. интернет потребители в страната са извършили онлайн покупки, допълва информационният център.
(БТА)


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Индустрията и климатични групи се обединиха срещу решението на Европа за ДВГ
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Задържаха варненец, пускал съобщение, имитиращо системата за ранно предупреждение
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън