Пандемията осезаемо промени очакванията на клиентите към техните банки. Новата реалност акумулира бърз растеж в използването на услуги, които всъщност са разработвани от доста време. Преди кризата някои от тези банкови продукти са били приемани по-трудно от потребителите, но след Covid вълната отношението към тях се променя изключително бързо.
В изследване на компанията „Маккинзи“ се посочва, че разликата във възприемането на дигитализацията от страна на потребителите през последните пет години се изразява в увеличение на интереса към определени продукти и услуги от по 5% годишно преди, до двуцифрени ръстове в годината на пандемията. Извънредната ситуация развива по-бързо определени трендове и задълбочава динамиката към предстоящите иновации.
Доста от тези иновациите обаче не стартират от днес, а банките, които са имали вече разработени продукти и услуги, са ги предложили веднага на клиентите си и логично - са спечелили. Дигитализацията улеснява клиента и статистиката показва и увеличения процент на самообслужване, посочват експертите в поредния епизод на подкаста "Финанси на фокус".
В епизода гостуват Кристина Крънчева, международен консултант по корпоративен етикет и протокол, и Николай Лазаров, началник управление „Продажби, индивидуални клиенти“ в Пощенска банка.
Сред нововъведенията във фронт-офис обслужването в Пощенска банка например са въвеждането на чатбот, дистанционни видео-консултации, дигитални зони за клиентско обслужване и т.н.
Докато дигитализацията помага на клиентите да извършват по-бързо процеси като теглене и внасяне на средства, дори без да се налага да се свързват с банков служител, то трябва да има балансиран подход към използването на служителите, които си комуникират с клиентите. Гостуващите специалисти споделят мнението, че по тази причина трябва да се наблегне на увеличаване на експертността в персонала в банките, така че служителите да могат да помогнат на клиента при по-сложните теми, свързани с финансовите им проекти и решения.
Потребителите имат нужда от разговор със специалистите при решения, свързани с дългосрочните им планове например. Тогава контактът с експерта е много по-важен, особено ако той изслушва и помага с необходимото, твърди Кристина Крънчева.
Интересна гледна точка е и кой диктува правилата – клиентът или банката? За Кристина това е банката, докато за Николай все още са регулаторите и директивите, които им биват спускани.
Повече за това дали обслужването на клиенти с изкуствен интелект би помогнало, или затруднило комуникацията, дали инстантните плащания ще станат част от ежедневието ни и други интересни въпроси, свързани с развитието на банковите услуги, чуйте в подкаста „Финанси на фокус: Банките след Covid – как се печелят и задържат клиенти?“.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време