Те имат нещо общо - жените, независимо на кой континент на Земята живеят, са стресирани. Те трябва да жонглират между професията и семейството си, нямат много свободно време и затова с удоволствие харчат пари за продукти, които се управляват и транспортират лесно, пише германският бизнес ежедневник Handelsblatt.
Затова едва ли е чудно, че днес, по-силно от всякога досега, жените определят какво точно ще се озове в кошницата за пазаруване. Повече от 80% от всички решения за покупки се взимат от жените, показва изследване на Nielsen. Ето защо те все по-често стават обект на рекламни послания.
"И все пак има браншове, в които жените са игнорирани като потенциални потребители", казва Улрих Майер, шеф на изследователския отдел на рекламната агенция Leo Burnett. Добри примери за това са автомобилният бранш или финансовият сектор. Новата власт на нежния пол не намира достатъчно отражение и в рекламите, убеден е Майер - повече от половината от рекламните клипове се ориентират към мъжете, а освен това и повечето рекламирани продукти били мъжки.
Това може да се окаже капан за доста компании. "Днешните жени разполагат с висока покупателна способност", твърди Сюзън Уайтинг, вицепрезидент на консултантската компания Nielsen. "Затова за маркетинг специалистите и рекламистите е важно да разберат техните навици и предпочитания". В своето пазарно проучване The Nielsen Women of Tomorrow специалистите са проучили как точно пазарува нежният пол. В анкетата са участвали 6500 потребителки от 21 развити и развиващи се икономики.
"Компаниите, които искат да достигнат до жената като целева група, трябва да се фокусират върху това, как техният продукт може да намали стреса и да направи живота по-лесен", казва Уайтинг. Към това спадат лесното управление, семпла опаковка, добри възможности за транспортиране.
В това отношение напред с материала е Bosch. Производителят на инструменти е изобретил специално за нежната половина на човечеството акумулаторната отвертка Ixo: малка, функционална и без много екстри. Днес тя е един от най-купуваните уреди на марката в целия свят.
Изненадващи резултати изследването дава и за отношението на жените към медиите. Телевизията е първият информационен източник за нови продукти за жените по целия свят. Само в Германия и Испания представителките на нежния пол се информират за новостите най-често от познати и приятели.
Нарастващото влияние на пропагандата и маркетинга "от уста на уста" се използва и сега от някои компании. Така например американската търговска верига Wal-Mart създаде със своите „11 Moms“ една интернет общност от жени с висока покупателна способност, които блогват и дават идеи за пазаруване. И идеята се превърна в огромен успех.
Друг пример за успех в това направление е набиращият сила сайт за групово пазаруване Groupon. „Компанията се издържа от готовността на жените да дават препоръки“, казава Алесандро Панела, експерт по стратегиите на агенция Grey. Рекламната агенция, която обслужва клиенти като Procter & Gamble, Deichmann и Allianz, е осъзнала сравнително рано сериозността на темата и е анализирала в няколко изследвания. Панела обръща внимание на няколко важни различия: наистина жените си падат по по-прости продукти, но пък за сметка на това са склонни да отделят повече време за пазаруване: "Жените прекарват много време в магазините, докато мъжете са целеустремени - влизат и излизат бързо".
Въпреки че жените прекарват доста време в социалните мрежи - доста повече от мъжете, те ги използват за комуникация, а не за да се информират за нови продукти и услуги. Реклама, която се пласира в каналите на социалните мрежи, преминава покрай тях почти незабележимо. Само 6% от жените в развитите пазари и 16% от нежния пол в развиващите се страни признават, че са били повлияни по някакъв начин от реклама във Facebook и други социални мрежи. „За да се влезе в диалог с жена, стратегиите трябва да се основават на духовна връзка", съветва Уайтинг.
Успешна кампания реализира преди време Dove: Сапуните и лосионите на концерна Unilever бяха рекламирани с чувството, че те могат да помогнат на жените да приемат себе си и тялото си. В рекламния бранш кампанията намери добри отзиви. "Брандът Dove стана начин да бъде обявен един вид "декларация на независимостта", казва Дарюш Фасели от Burnett.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат