IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Колко струва един Facebook фен

Как малките и средните компании приемат услугата за „спонсорирани новини“ на социалната мрежа

09:40 | 22.10.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Колко струва един Facebook фен

Конкурентен недостатък за малки предприятия

Ако малките компании трябва да плащат за своите социални медийни дейности, те ще са в по-неблагоприятно положение в сравнение с по-големи конкуренти, казва Ерик Йавербаум, съосновател на SocialMediaMags.com, издател на списания в Ню Йорк. "Техният бюджет не е достатъчно висок, за да се конкурират с големите компании", казва той. "Те ще трябва да или да променят своята онлайн стратегия за продажби, или да се откажат от нея, ако не могат да си я позволят."

Facebook се противопоставя с наблюдението, че т. нар. Promoted Postings имат огромна притегателна сила. В изявление по електронната поща компанията заявява, че новата форма на съобщения се използва все по-често, откакто преди три месеца бе представена. Facebook обаче отказа да даде повече подробности.

По-висок контрол благодарение на купените постинги

Джо Сорг, съсобственик на ресторант за бързо закусване, използва новата функционалност. Откакто спонсорираните новини съществуват, той инвестира по 1000 долара на месец за това, рекламира нови ястия и специални събития. Резултатът били значително по-високи продажби. „Преди това нямах толкова силен контрол върху това в какви потоци попада една новина“, добавя той.

За да направи платените новини по-привлекателни и за скептичните компании, Facebook ги сравнява с рекламата при търсене. Там отдавна е прието естествените резултати от търсенето да са безплатни, но компаниите да заплащат, за да се появяват като спонсорирани резултати от търсенето. Facebook освен това предоставя на компаниите статистика за това колко потребители са видели нейните послания и какъв процент от тях са за сметка на спонсорството.

Инициативата е само един пример от последните опити на Facebook да подкрепи слабата цена на акциите си с нови продукти. В края на септември компанията представи услуга за подаръци, която позволява на потребителите да изпращат истински подаръци като торти или цветя на приятели. Освен това този месец Facebook стартира програмата Promoted Posts и за частни потребители, която в момента е активна и в част от Европа. Потребителите в Германия например могат да плащат 4,96 евро, за да подчертаят важни лични съобщения като ангажимент или раждане на дете. В САЩ услугата струва седем долара.

Други социално-медийни услуги, като услугата за локация Foursquare, също наскоро въведоха такси за фирмите. От юли насам базирана на местоположението социална мрежа тества пилотна програма, наречена Promoted Update, чрез която фирмите плащат за това да се очертават като важен резултат в мобилното приложение. Това е първата рекламна услуга на компанията, но Foursquare все още не е разкрил цената за популяризираните актуализации. В не много далечно бъдеще тази услуга трябва да бъде достъпна за всички потребители, казва говорителка.

Прахосване на пари?

Някои малки и средни компании смятат, че дори не са били наясно, че техните публикации Facebook достигат само малка част от феновете на страниците им. И Линдзи Гонзалес, който в продължение на две години поддържа фото студио в американския щат Уайоминг, е една от тях. Но в бъдеще не иска да плаща.

"Това е загуба на пари, защото дори и да плащаме, отново Facebook ще регулира кой ще вижда новините и кой не", казва тя. Нейната, специализирана в правенето на снимки за спомен, фирма има около 1400 фена във Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
melon
преди 11 години
Безплатно е сиренето в капана за мишки. Човек с такава фамилия, като собственика на ФБ няма да си остави магарето в калта...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още