Браншови обединения на таксиметрови фирми и шофьори обявиха днес пред журналисти, че според тях ще е по-добре цените на таксиметровите услуги на територията на различните общини в страната да бъдат фиксирани.
Предложението им е във връзка с предстоящите промени в Закона за автомобилните превози, които вече са изготвени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и скоро ще бъдат внесени за разглеждане от Народното събрание.
Относно тези промени министър Александър Цветков заяви в началото на седмицата, че министерството е предложило да се въведе официално определяне на пределни цени на таксиметровите услуги за всяка община.
Днес от Националната федерация на таксиметровите шофьори и от Асоциацията на таксиметровите синдикати коментираха, че според тях тази мярка е половинчата и истинска конкуренция може да има, ако всяка община фиксира цените на таксиметровите превози, така че гражданите да избират според качеството на автомобила и услугата.
Таксиджиите посочиха в същото време, че смятат все пак, че и въвеждането само на таван на цените е по-добре в сравнение със сегашното положение, когато няма никакви ограничения на цените за км превоз.
От бранша дори изразиха съмнения дали на практика във всички общини на страната ще бъдат въведени пределни цени на такситата и дадоха пример, че въпреки съществуващите законови изисквания за броя на такситата за общините, такава „квота“ досега е въведена само в две общини.
Освен това би трябвало транспортното министерство да предостави единна методика за изчисляване на цените на таксиметровите услуги, вместо определянето им да е изцяло по усмотрение на общинските съвети, казаха още от таксиметровия бранш.
От браншовите организации изразиха становище, че транспортното министерство и по-конкретно „Държавна автомобилна инспекция“ (ДАИ) не извършва достатъчен контрол на сектора на таксиметровите пътнически превози и той в по-голямата си част е сив.
Таксиджиите подкрепиха думите си с пример, че не е "нормално за едно и също разстояние в София таксиметровите апарати на различни коли да отчитат такса за плащане между 3 лв. и 5 лв., при условие че разликата в обявената цена в лв./км е само 1-2 ст., което значи, че разликата в крайната цена би трябвало да е до 20-30 ст."
От таксиметровия синдикат на Варна пък дадоха пример, че от регистрирани към момента в общината 1680 таксита, само около 300 си плащат изцяло данъците и осигуровките.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?